چند کلام کوتاه به خاطر نبود وقت

روزگذشته نشست خبری رئیس جمهوری با خبرنگاران و اصحاب رسانه درحالی برگزار شد که یک سال از عمر دولت سیزدهم گذشت و به قولی بیشتر به گزارش دولت در مورد عملکردش مرتبط می شد. این جلسه متأسفانه با تاخیر برگزار شد و طی دو ساعت زمان نشست خبری نیمی از آن تقریباً صرفاً انجام تشریفات و صحبت های اولیه رئیس جمهور گردید.

چند کلام کوتاه به خاطر نبود وقت


 

روزگذشته نشست خبری رئیس جمهوری با خبرنگاران و اصحاب رسانه درحالی برگزار شد که یک سال از عمر دولت سیزدهم گذشت و به قولی بیشتر به گزارش دولت در مورد عملکردش مرتبط می شد. این جلسه متأسفانه با تاخیر برگزار شد و طی دو ساعت زمان نشست خبری نیمی از آن تقریباً صرفاً انجام تشریفات و صحبت های اولیه رئیس جمهور گردید.
این مسئله باعث شد تا فرصت به بسیاری از خبرنگاران و خبرنگار
 روزنامه آفرینش و رسانه ها نرسد، البته تا بوده چنین بوده است!. با این حال آنچه را که در نشست فرصت بیان نبود، اینجا مطرح می کنیم تا مورد توجه دولت و مخاطبان قرار گیرد.
شکی وجود ندارد بنابر گفته دکتر رئیسی و آمارهای موجود، این دولت بیشترین سهم و پرداختی را درمورد مسئله معیشت مردم داشته است و این موضوع تقریباً در هر پاسخ رئیس جمهوری به سئوال خبرنگاران به نحوی مورد تاکید قرار می گرفت و البته که بسیار مهم است و باید برآن صحه گذاشت.
رئیس جمهور در سئوالی(در باب مسائل داخلی) که درمورد عملکرد اقتصادی، کارنامه فرهنگی، گزارشات عمرانی، مشکلات زیست محیطی و...مطرح می شد به این موضوع اشاره می کرد که کارنامه دولت های قبلی را مشاهده کنید تا ببینید این دولت در جایگاه خدمت چه خدمات
بی سابقه ای داشته است.
ما نیز همانطور که در ابتدای بحث عنوان شد براین خدمات صحه
می گذاریم اما یک موضوع مهم در میان این پاسخ ها مغفول مانده است و آن چیزی نیست جز حقوق و خواسته های روی زمین مانده مردم طی ادوار مختلف. مسلماً کم کاری ها و ناکارآمدی های دولت های قبلی را به پای دولت فعلی نمی گذارند و کارنامه و دستاوردهای دولت فعلی را نیز برای گذشتگان بازخوانی و یا در مقام قضاوت و بازخواست قرار نمی دهند.
در نشست خبری روز گذشته بیان شد که دولت فعلی بیشترین افزایش حقوق و دستمزد را در کل دولت های گذشته داشته است و رئیس جمهور به خبرنگاران توصیه کرد که آمار افزایش رقم را بخوانند. اما واقعیت اصلی این است که حتی این افزایش حقوق و دستمزدها موجب رفاه مردم و رفع دغدغه معیشتی آنها نگردیده است. چرا که چند برابر دریافتی ها، میزان و شدت تورم و گرانی افزایش یافته است و عملاً گزاره پرداخت بالاترین حقوق و دستمزد در میان دولت های قبل را خنثی می کند.
یا درمورد مسئله فرهنگی و هنری رئیس جمهوری بیان داشتند که بیشترین نشست را با اهالی فرهنگ و هنر را داشته و مجدد خبرنگاران را ارجاع داد به آمارها و شخص وزیر ارشاد تا این موضوع را مورد تأیید قرار دهد. باز هم شکی در این گفتار رئیس جمهور نیست اما باید اذعان داشت که ضروری است تا به نتیجه کار و آنچه که باید باشد توجه داشت، نه آنچه که هست!. اینکه این دولت نسبت به دولت های قبل کارنامه بهتری دارد جای تقدیر دارد، اما اینکه آیا کارنامه دولت مورد رضایت و تحقق خواست مردم بوده یا نه، به نظر نمی رسد بتوان آن را با قطعیت تایید کرد. چرا که مردم از وضعیت زندگی خود ناراضیند و با حداقل های مطلوب فاصله بسیاری دارند.
حال هرچقدر که دولت کنونی در مقایسه با دولت های قبل درآمد را افزایش داده باشد و یا در حوزه فرهنگ با اهالی فرهنگ دیدار داشته باشد، نتیجه مطلوب حاصل نشده است و باید در رسیدن به نقطه استاندارد تلاش کرد تا جامعه در ابعاد مختلف به یک نقطه قابل اتکا برسد و بتواند در مورد تحقق وعده ها با لمس تغییرات ابراز رضایت نماید. اگر ملاک عملکرد
دولت ها آمار و ارقام دولت های قبل باشد، قطعاً آنها خود را با مسئولان قبلی مقایسه خواهند کرد و این هیچ ارتباطی با مردم پیدا نخواهد کرد.
 اما اگر بگوییم وضعیت مردم نسبت به دوره های قبل بهتر و آرامش و رفاهشان بیشتر شده است، این یک قیاس واقعی و حقیقی است.