خبـــــــر

۰

به مناسبت روز تاسیس سپاه؛
تشکر رهبر معظم انقلاب از سپاه پاسداران

رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا از تشکر معظم له از عملکرد و تلاش‌های خوب سپاه خبر داد.
به گزارش صدا و سیما به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا در تماس تلفنی با سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیام رهبر عظیم الشان انقلاب و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به مناسبت روز تاسیس سپاه را به وی ابلاغ کرد.
متن پیام فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) به این شرح است:
"سلام من را به مناسبت روز تاسیس سپاه به آحاد کارکنان سپاه و خانواده‌های محترمشان برسانید.
از عملکرد خوب و تلاش‌های سپاه تشکر می‌کنم و دعاگویشان هستم".

هدیه 1.5 میلیون دلاری آیت الله سیستانی برای مقابله با کرونا در ایران
دفتر آیت الله سیستانی در قم ، این مبلغ را با اولویت دادن به بیماران کرونایی در قم، اختصاص داده است.
منابع نزدیک به آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعه می گویند، دفتر این مرجع تقلید شیعه مقیم نجف دست کم مبلغ 1.5 میلیون دلار برای کمک به درمان بیماران کرونایی در ایران اهدا کرده است.
به گزارش عصرایران، به گفته این منابع، دفتر آیت الله سیستانی در قم که مسئولیت آن را حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی بر عهده دارد، این مبلغ را با اولویت دادن به بیماران کرونایی در قم، اختصاص داده است.

در جلسه سه جانبه وزرای خارجه کشورهای ضامن روند آستانه؛
ایران، روسیه وترکیه برتداوم رایزنی‌هاتا حل بحران سوریه تاکیدکردند
وزرای خارجه سه کشور ایران، روسیه و ترکیه بر لزوم تداوم رایزنی‌ها و هماهنگی در عالی‌ترین سطح بین سه کشور ضامن روند آستانه به عنوان مهمترین و مؤثرترین روند حل وفصل بحران سوریه تاکید داشتند.
به گزارش  مهر، جلسه سه جانبه وزرای امور خارجه کشورهای ضامن روند آستانه (ایران، ترکیه و روسیه) سوم اردیبهشت ماه به صورت
«تله کنفرانس» برگزار شد.
در این جلسه که به منظور رایزنی پیرامون آخرین تحولات سوریه و منطقه برگزار شد، محمد جواد ظریف، مولود چاووش اوغلو و سرگئی لاورف آخرین تحولات مربوطه از جمله آخرین وضعیت ادلب، کمیته قانون اساسی، لزوم لغو تحریم‌های یکجانبه به ویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا، وضعیت بشردوستانه و بازگشت آوارگان رایزنی و تبادل نظر کردند.

اعلام آمادگی ریاض برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت
کابینه عربستان برای انجام اقدام‌های لازم به همراه دیگر تولیدکنندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس، به‌منظور برقراری ثبات بازار نفت آماده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کابینه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که آماده انجام هرگونه اقدامی برای ثبات بخشی به بازارهای جهانی نفت خام با دیگر تولیدکنندگان نفت و اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس است.
در این بیانیه آمده است: ریاض و روسیه متعهدند کاهش تولید را در سال‌های آینده نیز ادامه دهند.
شواهد حاکی از آن است که عربستان و دیگر اعضای اوپک در حال بررسی احتمال آغاز روند کاهش تولید نفت پیش از یکم ماه مه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) یعنی زمان اجرای توافق کاهش تولید اوپک پلاس هستند.