رسانه عرصه اثرگذاری و پیگیری خواسته هاست

حضور رئیس جمهوری کشورمان در نیویورک و بهره گیری از تمرکز رسانه ای جهان در این ایام فرصتی بسیار ارزشمند بود تا ایران گامی را به طور مستقیم در عرصه شفاف سازی عملکرد و تصمیمات و سیاست های خود در عرصه های مختلف برای افکار عمومی جهان بردارد.

 


حضور رئیس جمهوری کشورمان در نیویورک و بهره گیری از تمرکز رسانه ای جهان در این ایام فرصتی بسیار ارزشمند بود تا ایران گامی را به طور مستقیم در عرصه شفاف سازی عملکرد و تصمیمات و سیاست های خود در عرصه های مختلف برای افکار عمومی جهان بردارد.
متأسفانه امروز صدایی که از داخل ایران و سیاست های اجرایی کشور در میان افکارعمومی دنیا شکل گرفته، حاصل تبلیغات و تصویرسازی هایی است که توسط رسانه های فارسی زبان خارجی و انگلیسی زبان معاند انجام می شود. این تصویرسازی ها به قدری است که وقتی مسئولان ارشد غربی به بهانه های مختلف وارد کشورمان
می شوند، هنگام بازگشت از تعجب و تحیرشان اقدام به خاطر نویسی
می کنند و درآن می آورند که باورشان نمی شود که مردم تهران سینما داشته باشند و به تئاتر بروند، بوی قهوه در خیابان ها بپیچد و یا ساخت و سازهای گسترده و مترو را شاهد باشند که از جمله نمادهای توسعه شهری است.
درخیال آنها که برگرفته از تصویرسازی و تبلیغات منفی رسانه های خارجی است، مردم ایران همچنان در حال و هوای بعد از جنگ جهانی مانده اند و حال و روزی همچون کشورهای جنگ زنده همسایه مثل عراق و افغانستان و سوریه دارد.
لذا اهمیت خودنمایی(معرفی خود) در فرصت هایی که در عرصه جهانی رخ می دهد، ضرورتی است که نباید بی جهت آنها را از دست داد. اینکه مصاحبه با یک شبکه پربیننده خارجی را نادیده بگیریم مصداق این موضوع است. خرده گرفتن از نداشتن پوشش سر از سوی مصاحبه کننده درحالی که بسیاری از مقامات ارشد در دولت های قبل و حتی در همین دولت آن را انجام داده اند، جای تأمل دارد. حرف برسر انجام شدن یا نشدن این مصاحبه نیست؛ بلکه حرف برسر بهره گیری از فرصت های این چنینی برای بیان مواضع و خواسته و حقایق سیاست های داخلی و خارجی ایران برای افکارعمومی جهان است.