مشكلات مسكن مهر بخش كارگران رشت مورد بررسي و دستور مساعدت صادر گرديد

با حضور مهندس پورموسي رییس اداره كل تعاون و رفاه اجتماعي شهرستان رشت؛

با حضوررییس اداره كل تعاون و رفاه اجتماعي شهرستان رشت مشكلات مسكن مهر بخش كارگران رشت مورد بررسي و دستور مساعدت صادر گرديد.

مشكلات مسكن مهر بخش كارگران رشت مورد بررسي و دستور مساعدت صادر گرديد


 با حضوررییس اداره كل تعاون و رفاه اجتماعي شهرستان رشت مشكلات مسكن مهر بخش كارگران رشت مورد بررسي و دستور مساعدت صادر گرديد.
مشكلات تعاوني‌هاي مسكن مهر و اتحاد و راهكارهايي كه رونق هر چه بيشتر فعاليت‌هاي اقتصادي تعاوني‌ها كه در گرو آن است مدنظر مي‌باشد. به همين علت مهندس پورموسي  به اتفاق كارشناسان و اعضاي هيأتهاي مديره شركت تعاوني و اتحاديه به ميزباني مهندس نايبي مدیرعامل مسكن مهر بخش كارگران رشت برگزار گرديد كه مسائل و مشكلات موجود در حضور مهندس پورموسي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دستور رسيدگي صادر شد. گفتني است كه در اين نشست ابتدا نايبي مدیرعامل هيأت مديره تعاوني مسكن مهر كارگران ضمن خيرمقدم و تشكر از حضور گرم مهندس پورموسي اين مدير مردمي با هيأت همراه آقايان صفرنژاد و رودباري به گوشه‌اي از عملكرد خود اشاره داشت و گفت اين مجموعه با همكاري هيأت مديره و اعضاي محترم با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده توانسته‌ايم در مدت كمتر از 6 ماه با نصب و راه‌اندازي آسانسور در طبقات مسكن مهر اميدواري را جايگزين يأس و نااميدي كنيم كه البته بايد يادآوري كنم راه‌اندازي آسانسور جزو تعهدات مديران قبلي بوده كه رها كردند اما در مدت كوتاه خدمت خود براي رفاه حال ساكنين راه‌اندازي آسانسور را در مرحله الويت قرار دادم. سپس محوطه‌سازي را در
برنامه كاري خود قرار داده و پيگير موارد آن از شهرداري منطقه 5 رشت هستم كه البته جا دارد در همين جا از مهندس عبدالهي شهردار سابق رشت كه انصافاً در حق مسكن مهر قدم‌هاي خوبي برداشت حق‌شناسي به عمل آوريم.
نايبي مدیرعامل تعاوني مسكن مهر بخش كارگران  رشت افزود جا دارد تا به خريداران آپارتمان هاي مسكن مهر يادآوري كنم كه چون اين آپارتمان‌ها در حال حاضر سند مالكيت ندارند با يك برگ وكالت خريداري نكنيد چون خريد و فروش املاكي كه فاقد سند مالكيت است وكالت‌نامه اعتبار قانوني ندارد. لازم است تا مديركل محترم تعاوني كار و امور اجتماعي جناب مهندس آقاجاني  در اين زمينه ورود كنند و جلوي اين دلال‌بازيها را بگيرند.
نايبي افزود از روزي كه مهندس پورموسي اين مدير كاردان و طراح به عنوان رئيس اداره تعاون و كار و امور اجتماعي شهرستان رشت ورود كرد اميد و آرزو را به ساكنين مسكن مهر اهداء نموده است. مهندس پورموسي درد كشيده است و درد كشيده هم طبيب است او با كوله‌باري از تجربه مي‌خواهد مسكن مهر را در شهرستان رشت سر و سامان دهد. نايبي در ادامه پيشنهاد داد  اي كاش تعاوني‌هاي مسكن مهر در يك غالب فعاليت داشته باشد چون براي جلوگيري از هزينه‌هاي جاري اگر جلوي اين پراكندگي را بگيريم از پرداخت خيلي از هزينه‌ها جلوگيري مي‌شود. مثلاً در هر تعاوني چند كارمند نظير حسابدار – منشي دارند كه هر كدام ماهانه حقوق جداگانه‌اي دريافت مي‌كنند اگر جلوي اينگونه هزينه‌ها گرفته شود مطمئن باشيد در انجام برنامه‌هاي عمراني ازجمله محوطه‌سازي مسكن مهر را هر چه زودتر اقدام و به پايان خواهيم رساند. نايبي يادآور شد كه بيش از 24000 مترمربع را بايد محوطه‌سازي كنيم اگر اين پروژه را به يك پيمانكار واگذار كنيم از هر لحاظ بهترست تا به چندين پيمانكار و با چند سليقه مختلف اقدام به كار كنند. آري هدف اين است كه كارها بايد با هزينه كمتر و راندمان بالاتري شروع و تحويل ساكنين عزيز شود.
خوشبختانه پيشنهاد نايبي مورد استقبال حاضرين ازجمله مهندس پورموسي قرار گرفت و بلافاصله صورتجلسه شده تا اينكه كارها در يك غالب يا هزينه‌هاي كمتر و راندمان بالاتر انجام شود. مهندس پورموسي هم گفت ادغام تعاوني‌ها به يك تعاوني كار بسيار عاقلانه‌اي است چون به لحاظ پايين آمدن هزينه بسيار قابل توجه است و هم اينكه به ساكنين مسكن مهر جهت پرداخت هزينه‌ها فشار نخواهد آمد.
 بايد عنوان كنم كه پيشنهاد آقاي نايبي بسيار عالي است و بايد در يك غالب حركت كرد چون هزينه‌ها سرشكن مي شود و فشار از دوش ساكنين برداشته مي‌شود رضايت‌مندي مردم در اولويت كار ما قرار دارد چون  اين خواست جناب مهندس آقاجاني مديركل مردمي تعاون و كار و امور اجتماعي گيلان است.
مهندس پورموسي گفت ما هم سعي داريم تا به رسالت خود در رفع مشكلات تعاوني‌هاي تحت نظارت به خوبي عمل كنيم و ايفاءگر مطلوب‌ رسالت خود در نحوه نظارت بر عملكرد تعاوني‌ها باشیم.همچنان افزود ما سعي داريم تا براساس مراودات و بازدید هایی كه در شهرستان به همراه كارشناسان خود داريم  نقش اقتصاد ملي و استاني را  به تحقق برسانیم . در اين راستا با توجه به اينكه شهرستان رشت يكي از فضاها و بستر اساسي براي توسعه بخش تعاوني به شمار مي‌رود اين بازديدها و نظارتها دقيق صورت مي‌گيرد تا بتوانيم براي ترويج و هدايت مديريت منطقي و تبادل نظر جلسات مختلفي برگزار كنيم تا احیاناً اگر مشكلي وجود داشته باشد كه براي ساكنين زحمتكش مسكن مهر از آن رنج مي‌برند بزودي برطرف سازيم.
در پايان بايد به مردم عزيز وفادار گيلان خدمت بدون منت ارايه دهيم. چون هر چه داريم از اين مردم عزيز و مهربان داريم.
خدايا چنان كن سرانجام كار
تو خشنود باشي و ما رستگار