استعدادهای قرآنی دانش آموزان توسط معلمان شناسایی شود

وزیر آموزش و پرورش:

وزیر آموزش و پرورش گفت: استعدادهای قرآنی دانش آموزان باید توسط مدرسه و خانواده شناسایی و توانمندسازی در زمینه استعدادهای آنها انجام شود.


وزیر آموزش و پرورش گفت: استعدادهای قرآنی دانش آموزان باید توسط مدرسه و خانواده شناسایی و توانمندسازی در زمینه استعدادهای آنها انجام شود.
به گزارش مهر، یوسف نوری در بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم اظهار کرد: دانش آموزان باید از تخیلات قرآنی که اوج آن را در تفسیر علامه طباطبائی مشاهده می‌کنیم، بهره بگیرند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کار علامه طباطبائی یک کار شبکه ای و حلقوی است، افزود: ۴۳ نوع سواد داریم که یکی از انواع برجسته آن سواد قرآنی است،
وی با بیان اینکه فراگیری قرآن با هدف امتحان دادن یکی از شیوه‌های آموزشی است، ادامه داد: لایه دوم آموزش قرآن این است که قرآن را بخوانیم و مفهوم آن را بفهمیم.
نوری تصریح کرد: لایه عملکردی لایه‌ای از آموزش است که به دنبال ارائه راهکار قرآنی در عملکرد فردی و اجتماعی بوده و این روش ارزشمندتر از لایه‌های بالاتر است‌.
وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: آموزش عملکردی قرآن باعث بهبود عملکرد فردی شده و ما باید در تربیت فرزند و زندگی از روش‌های قرآنی استفاده می‌کنیم.
وی بیان کرد: سواد قرآنی چند جانبه، یعنی علاوه بر عمل کردن به قرآن موجب تحول گروه‌های دیگر شویم که این عالی‌ترین سطح آموزش قرآن است.نوری اضافه کرد: آموزش عملکردی قرآن باعث بروز مسئولیت اجتماعی می‌شود و مانند کار خیران است که به دیگران خیر می‌رسانند؛ سواد قرآنی وقتی ارزشمندتر است که علاوه بر آنکه ما آن را آموزش ببینیم آن را نشر داده و به دیگران آموزش دهیم.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: استعدادهای قرآنی دانش آموزان باید شناسایی و توانمندسازی در زمینه استعدادهای آنها انجام شود.
نوری اظهار کرد: آموزش باید با روش‌های جدید، مهارت محور و کاربردی انجام شده و معلمان نقش تسهیل گری داشته باشند.
وی تاکیدکرد: ما باید دانش آموزان را در مقابل فرصت‌های یادگیری قرار دهیم و معلمان نقش راهنما را داشته باشند در این صورت موفقیت حاصل می‌شود.وزیر آموزش و پرورش گفت:اگر ما از راهکارهایی که
 دانش آموزان از قرآن استخراج کرده‌اند بهره بگیریم حتماً موفق خواهیم شد زیرا راهکار دانش آموزان ما بر مبنای زیست بوم جامعه است.