سرعت‌بخشی به صدور مجوزهای کسب و کار

وزیر کار خواستار شد:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و سرعت بخشی به صدور مجوزهای کسب و کار را خواستار شد.

سرعت‌بخشی به صدور مجوزهای کسب و کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص  ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و سرعت بخشی به صدور مجوزهای کسب و کار را خواستار شد.
به گزارش ایسنا، سیدصولت مرتضوی - در چهل و هفتمین نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی که در مجموعه تلاش در حال برگزاری است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر مانع‌زدایی از اشتغال تاکید فرمودند چرا؟ چون اشتغال مانعی ندارد. اگر کسی خواست در خانه خود سنگی را بتراشد و پیکرتراش شود آیا باید به اواجازه بدهیم؟ مانع‌زدایی یعنی مانع اشتغال را برداریم.
وزیر کار تصریح کرد: هرکس با هر سلیقه‌ای که می‌خواهد کار کند، از گلدوزی تا نقاشی یا
 راه اندازی دار قالی، باید این فرصت برای او فراهم شود و
مانع زدایی و شرایط کسب و کار را برای آنها فراهم کنیم.
مرتضوی افزود: در حال حاضر برخی مشاغل هستند که نیاز به هزینه زیاد ندارد و ما باید تا می‌توانیم هزینه‌های آنها را کاهش دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی اظهار کرد: مشاغل خانگی به چند دلیل مهم است اول اینکه اشتغال ایجاد می کند، دوم مردم در آرامش زندگی می کنند، سوم نظام استاد - شاگردی تقویت می‌شود و افراد به طور رایگان کار را یاد می‌گیرند.
وی در پایان گفت: پرداخت ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات می‌تواند دست‌کم ۳۰ هزار فرصت شغلی
 به دنبال داشته باشد. اگر ۵۰ میلیون تومان به یک نفر به طور رایگان بدهیم، قطعاً اثرات و برکات بسیاری دارد و به شاغل شدن او کمک می کند.