وزیر آموزش و پرورش: گزینش معلمان ۳ تا ۶ ماهه خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش از ساز و کار جدید استخدامی در آموزش وپرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش: گزینش معلمان ۳ تا ۶ ماهه خواهد شد


 


وزیر آموزش و پرورش از ساز و کار جدید استخدامی در آموزش وپرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان خبر داد.
به گزارش ایلنا، «یوسف نوری»، وزیر آموزش و پرورش در دیدار با فرهنگیان استان یزد اقدامات بنیادین در حوزه آموزش و پرورش کشور را مرتبط با اصلاح ساختاری دانشگاه فرهنگیان خواند و تصریح کرد: کلیه ورودی‌ها به‌ آموزش و پرورش طبق دستور و تکلیف قانونی باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص تغییر نحوه‌ گزینش نیز عنوان کرد: گزینش از این به‌ بعد از ۳ تا
۶ ماه به طول خواهد انجامید و به صورت نیمه متمرکز انجام خواهد شد و در پایان تحصیل نیز باید صلاحیت جامع معلمی و برخورداری از ۱۲ مهارت از شش ساحت تربیتی را کسب کرده باشند.
نوری همچنین از واگذاری دوره‌های ضمن خدمت معلمان به دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: این مهم، رسالت دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی
 است.
وی با اشاره به اقدامات و اصلاحات در حال انجام در نظام تعلیم و تربیت گفت: رتبه‌بندی در حال اجراست و مطابق با قانون تکمیل خواهد شد. هرچند با تاخیر ایجاد شده، اما مصوبه دولت، مجلس و شورای نگهبان را در راستای ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ایجاد رقابت و ارتقای شایستگی معلمان و نیز اصلاح نظام پرداخت با جدیت دنبال می کنیم.
نوری به اقدامات صورت گرفته در حوزه انگیزه‌بخشی به معلمان نیز اشاره و عنوان کرد: یکی از این موارد برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی معلمان بود که پس از سال‌ها تعطیلی مجدداً از سر گرفته شد و ۱۴۰ هزار معلم با بهترین‌ کیفیت در این رقابت ها شرکت کردند که سه هزار نفر به مرحله کشوری راه یافتند.