اسلامی: در کنار ساخت نیروگاه کارون یک نیروگاه ۲۵ مگاواتی در ۲ فاز اجرا می‌شود

اسلامی: در کنار ساخت نیروگاه کارون یک نیروگاه ۲۵ مگاواتی در ۲ فاز اجرا می‌شود



رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آغاز احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی «کارون» در دارخوین جدا از نشان دادن بلوغ علمی و فناوری متخصصان داخلی، پرورش نیروی انسانی متخصص را نیز به همراه خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در جریان سفر به استان خوزستان، آغاز عملیات احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی (کارون) در دارخوین از توابع شهرستان شادگان در استان خوزستان را اعلام کرد.
معاون رئیس جمهور در ادامه گفت:‌ در حال حاضر و در گام نخست مطالعات محیطی و فعالیت‌های ساخت این نیروگاه در دارخوین آغاز شده است. در این راستا اجرای طرح‌های مقدماتی که پیش‌نیاز سایت و آوردن تاسیسات زیربنایی است، انجام و تصمیم گرفته شد در کنار ساخت نیروگاه ۳۰۰مگاواتی یک نیروگاه ۲۵ مگاواتی نیز در ۲ فاز اجرا و آب شرب مورد نیاز از طریق همین سیستم فراهم شود. به این طریق پشتیبانی از کارگاه‌های ساخت و تولید انجام خواهد شد و از سال نخست، پیش‌بینی برای آموزش نیروی انسانی را آغاز خواهیم کرد به‌طوری که با طی کردن دوره‌های علمی و کارورزی که در نیروگاه‌های فعال برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، با احداث نیروگاه بلافاصله فعالیت‌ خودشان را آغاز می‌کنند.