پیکر در حال مرگ دریاچه ارومیه جان می گیرد؟!

پیکر در حال مرگ دریاچه ارومیه جان می گیرد؟!



تراز دریاچه ارومیه هم اکنون ۱۲۷۰.۱۰ متر و آب موجود در این برکه باقی مانده یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون مترمکعب است.. فاجعه ای که مدتهاست افکارعمومی بخصوص اذهان مردم منطقه آذربایجان را به خود درگیر کرده است.به گزارش ایسنا ، دریاچه ارومیه، نامی آشنا که تنها برکه ای کوچک از آن را عملا می توان با گذر از مسیر اطرافش دید، با وجود اهمیت فراوان این نگین فیروزه ای و تاثیر خشکی آن بر معیشت مردم چند میلیون نفر، اگر چه دولت اعلام کرده که یکی از اولویتهایش، احیای دریاچه است اما حال این دریاچه روز به روز وخیم تر می شود.
مدتها است که خبرهایی از وضعیت احتضار نگین آبی غرب کشور دست به دست می شود و نگرانی ها از تبعات روند خشکی دریاچه ارومیه بیشتر... ستاد احیا عملا تعطیل و با وجود کاهش بارندگی ها و تصمیمات وزارت نیرو هیچ رها سازی به سمت دریاچه ارومیه انجام نمی شود ، از طرفی نیز
پروژه های احیا نیمه تمام مانده و عملا دریاچه در حال احتضار است...
چندی پیش خبرها از سپرده شدن دبیری کار گروه احیای دریاچه ارومیه به استاندار آذربایجان غربی منتشر شد تا این مقام ارشد استانی، از نزدیک روند اتمام پروژه های مربوط به احیای دریاچه را پیگیری نماید.معتمدیان چندی پیش از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه که یکی از پروژه های مهم احیای دریاچه است بازدید و از روند پروژه گزارشی ارائه نمود.
 با تأمین اعتبار لازم، تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه امسال به بهره برداری می رسد
محمدصادق معتمدیان در بازدید از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در راستای رفع مشکل بخش آبرفتی تونل انتقال آب از سد کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه گفت: در صورت تخصیص اعتبار لازم این پروژه امسال به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: پیشرفت کلی پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه به ۹۰ درصد رسیده است.وی افزود: بعد از سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی در اواخر اردیبهست امسال، یکی از دستورهای ویژه‌ای که دکتر رئیسی صادر کردند، اتمام پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه بود که خوشبختانه اعتبارات لازم به موقع تخصیص یافت.