شصت و یکمین سال جایزه البرز ویژه نخبگان برگزار می‌شود

شصت و یکمین سال جایزه البرز ویژه نخبگان برگزار می‌شود



در راستای تحقق امینانه نیت واقف، به مناسبت تقارن با شصت و یکمین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، آئین جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش نخبگان با هدف تکریم اهالی علم و تجلیل از دانشمندان، فناوران، دانشگاهیان، و حوزویان برتر سراسر کشور اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، هرساله به نخبگان، پژوهندگان، دانشجویان، دانش‌آموزان و ممتازان حوزه علمیه جایزه
بنیاد البرز اعطاء می‌شود.
این جوایز به‌صورت کشوری و معمولاً به همراه تجلیل از مقام والای چهره ماندگار، واقف زنده‌یاد حسینعلی البرز برگزار می شود.
واجدان شرایط دریافت جایزه حسن تحصیل از بین دانش‌آموزان ممتاز دوره‌های تحصیلی متوسطه اول، دوم و نیز فنی حرفه‌ای و کاردانش (هنرستان) در سراسر کشور انتخاب می‏شوند.
متقاضیان در مرحله نخست توسط مسئولان استان های کشور انتخاب شده و در مرحله نهایی توسط کمیته علمی جایزه بنیاد البرز مورد ارزیابی قرار می‎گیرند.
در نهایت دانش‌ آموزان برتر استان‌ها با بالاترین امتیاز به‌عنوان برگزیدگان نهایی کشور انتخاب می شوند و به ایشان، جایزه بنیاد البرز شامل مبلغ نقدی و لوح تقدیر و تندیس همایش اهدا می‌شود.
این جوایز از محل درآمد‌های موقوفات واقف خیراندیش حسینعلی البرز بوده و بدون هرگونه مشارکت مالی از سوی دیگر افراد خیّر و یا نهاد‌ها و ارگان‏ها فراهم می‌آید.