وزیر علوم:بیش از ۷۸ هزار سند علمی در سال ۲۰۲۲ منتشر کرده‏ایم

در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی مطرح شد؛

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت:خوشبختانه ایران رتبه اول علمی منطقه را دارد به طوری که بیش از ۷۸ هزار سند علمی در سال ۲۰۲۲ منتشر کرده ایم و رقیب علمی ما در منطقه با ما فاصله زیادی دارد.

وزیر علوم:بیش از ۷۸ هزار سند علمی در سال ۲۰۲۲ منتشر کرده‏ایم

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت:خوشبختانه ایران رتبه اول علمی منطقه را دارد به طوری که
 بیش از ۷۸ هزار سند علمی در سال ۲۰۲۲ منتشر کرده ایم و رقیب علمی ما در منطقه با ما فاصله زیادی دارد.
محمد علی زلفی‌گل در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه ویژگی‌های فرهنگی خاص خود را دارد، گفت:در دانشگاه پرسش و سوال ارزش محسوب شده و رشد علمی کشور می‌شود بنابراین باید مطالبه و پرسشگری را به رسمیت بشناسیم.
به گزارش ایرنا، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری
 با بیان اینکه دشمن متوجه نقش و جایگاه دانشگاه‌های ما شده و برای همین دانشگاه را هدف قرار داده است، گفت:امروز ۷۸ هزار سند علمی بین المللی با مشارکت دانشمندان ما منتشر می‌شود و دانشگاه‌های ما از مرجعیت علمی برخوردار هستند.
عضو کابینه دولت سیزدهم یادآورشد: باید قدر بزرگان و بسترسازان علم را بدانیم و به استادان و یاوران علمی ارزش قائل شویم و این فرهنگ را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم و جامعه فرهنگی کشور باید الگوساز و فرهنگساز در رفتارهای اجتماعی باشد.
زلفی گل اضافه کرد: خوشبختانه ایران رتبه اول علمی منطقه را دارد به طوری که بیش از ۷۸ هزار سند علمی در سال ۲۰۲۲ منتشر کرده ایم و رقیب علمی ما در منطقه با ما فاصله زیادی دارد. بنابراین با این شرایط مطلوب نباید آیه یاس بخوانیم بلکه باید داشته‌های خود را بشناسیم و بازگو کنیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی نگین استان اردبیل است، گفت: امیدواریم در سایه وحدت مسئولان و دانشگاهیان این استان اعتبارات خوبی از مرکز و از محل کمیسیون ماده ۲۳ برای توسعه دانشگاه‌های استان تامین شود.
وزیر علوم اضافه کرد: بیش از سه هزار و ۴۰۰ شهید استان نشانگر شرافت و عظمت استان اردبیل است و ما به عنوان سربازان علمی قدردان خانواده‌های شاهد و ایثارگر هستیم.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: واقعیت این است که تنها علم بود که شرایط سخت انزوا و گوشه نشینی جامعه بشری در دوره کرونا را کنار زد و با نگاه علمی می‌توان برای بشریت رفاه و سلامت به ارمغان آورد.