همکاری بنیاد برکت و دانشگاه علامه برای راه‌اندازی طرح‌های دانش‌محور

با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از ۲۰۰ طرح آغاز شد؛

با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از ۲۰۰ طرح آغاز شد؛ همکاری بنیاد برکت و دانشگاه علامه برای راه‌اندازی طرح‌های دانش‌محور


بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)و پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی تفاهم‌نامه همکاری برای حمایت از واحدهای فن‌آور و نوآور و با هدف راه‌اندازی طرح‌های دانش‌محور امضا کردند.
به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، در مراسم برگزاری نشست حل مسائل کشور در حوزه اشتغال، نوآوری، کارآفرینی و فن‌آوری با تمرکز بر کسب‌و کارهای خرد و صنایع کوچک که در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی در حمایت از واحدهای فناور و نوآور به امضا رسید.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت در این مراسم از همکاری با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی تمامی استان‌های کشور خبر داد و گفت: حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناوری مستقر در این پارک‌ها و مراکز برای راه‌اندازی و توسعه طرح‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور از جمله اهداف آغاز این همکاری است.
مرتضی نیازی تاکید کرد: بنیاد برکت این تفاهم‌نامه‌های همکاری را با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی در راستای منویات مقام معظم رهبری، تحقق سیاست‌های مد نظر ایشان و عمل به شعار سال 1401 و با هدف حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناوری مستقر در این پارک‌ها و مراکز به امضا می‌رساند.
به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت، این بنیاد تا پایان سال جاری با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی تمامی استان‌های کشور، تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای حمایت از طرح‌های دانش‌محور به امضا می‌رساند.
نیازی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت تا به امروز با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی 20 استان برای راه‌اندازی 3 هزار و 800 طرح دانش‌محور با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 100 میلیارد تومان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.
وی با بیان این‌که یک اقتصاد پویا از سه بخش تشکیل شده است، گفت: صنایع کوچک و کسب‌وکارهای خرد، کسب‌وکارهای متوسط و کسب‌وکارهای بزرگ سه بخش مهم اقتصاد پویا و توسعه‌محور است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این مراسم گفت:مهم است بتوانیم نشان دهیم که دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاه علوم انسانی چه خدماتی قرار است به جامعه ارائه دهند. به همین دلیل، موضوع راه‌اندازی مراکز رشد و نوآوری در دانشکده های مختلف مطرح شد تا دانش‌آموختگان علوم انسانی با استفاده از این مراکز و ارائه ایده‌های خلاقانه و نوآورانه و تشکیل تیم، وارد فضاهای کسب‌‍‌‌و کار شوند.