مدیریت مردم تنها راه نجات است

طی روزهای اخیر شاهد بارش های زمستانی و کاهش شدید دما در سراسر کشور بودیم. از یکسو باید شکرگذار باشیم که همین حداقل بارش ها را شاهد هستیم و از سوی دیگر باید نگران وضعیت زندگی مردم در برخی استان های شمالی و غربی باشیم که با سرمای زیر ۲۰ درجه مواجه شده اند و کاهش افت فشار گاز بعضاً موجب اختلال در انتقال انرژی می گردد.

مدیریت مردم تنها راه نجات است

 


 طی روزهای اخیر شاهد بارش های زمستانی و کاهش شدید دما در سراسر کشور بودیم. از یکسو باید شکرگذار باشیم که همین حداقل بارش ها را شاهد هستیم و از سوی دیگر باید نگران وضعیت زندگی مردم در برخی  استان های شمالی و غربی باشیم که با سرمای زیر 20 درجه مواجه شده اند و کاهش افت فشار گاز بعضاً موجب اختلال در انتقال انرژی می گردد.
 هرچند که به جهت کنترل مصرف شاهد تعطیلی ادارات و مدارس در برخی استان ها هستیم اما واقعیت غیر قابل کتمان عدم ظرفیت کافی در تامین انرژی مورد نیاز در فصل سرماست. اینکه مدیریت انرژی در کشوری که دارنده بیشترین منابع نفت و گاز جهان است به چه نحوی است که از توان مصرف داخلی خود بر نمی آید، موضوعی است که هیچگاه پاسخی به آن داده نشده است.
 اما روی سخن با مردم کشورمان است که در همه حال یاری کننده و همراه یکدیگر بوده اند. در این روزها بار دیگر باید با کاهش و مدیریت مصرف گاز گرمای زندگی و لذت زمستان برفی را برای دیگر هموطنان در استان های پربارش و سرد مهیا ساخت. مدیریت مردمی و همیاری های عمومی همواره راهگشای مشکلات کشور بوده است. این بار نیز باید با این سبک مدیریت فردی و خانوادگی از بحران انرژی عبور کرد و گرنه منتظر ماندن برای اقدامات دیگر بی فایده خواهد بود.