افتتاح ۱۱ پروژه انتقال و فوق توزیع برق در استان یزد

۱۱ پروژه انتقال و فوق توزیع استان یزد با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو با مجموع هزینه‌ ۳۲۴ میلیارد تومان افتتاح شد.


افتتاح ۱۱ پروژه انتقال و فوق توزیع برق  در استان یزد
۱۱ پروژه انتقال و فوق توزیع استان یزد با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو با مجموع هزینه‌ ۳۲۴ میلیارد تومان افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از پاون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی در سفر خود به استان یزد که با همراهی علی اکبر محرابیان وزیر نیرو انجام شد، ۱۱ پروژه برق‌رسانی استان را به صورت ارتباط ویدیویی افتتاح کرد.
تامین برق متقاضیان در استان یزد، افزایش قابلیت اطمینان تامین برق، افزایش ظرفیت ایستگاه‌های فوق توزیع مناطق مختلف استان،‌ کاهش تلفات و کاهش افت ولتاژ در شبکه برق استان برخی از اهداف اصلی احداث این پروژه‌ها است.
پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت مزرعه کلانتر با هزینه ۵۳ میلیارد تومان در شهرستان میبد، پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت رستاق با هزینه ۳۰ میلیارد تومان در شهرستان اشکذر و پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت یزدمهر با هزینه ۳۰ میلیارد تومان در شهرستان مهریز، برخی از مهم‌ترین پروژه‌های افتتاح شده توسط رئیس‌جمهور است که تامین انرژی الکتریکی پایدار، تامین برق صنایع منطقه، افزایش ظرفیت ایستگاه‌های فوق‌توزیع منطقه و کاهش تلفات شبکه، از نتایج بهره‌برداری از این طرح ها خواهد بود.
علاوه بر این فاز نخست پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت ساغند با مشارکت ۱۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرستان اردکان با هدف تامین انرژی الکتریکی صنایع و معادن منطقه، کاهش افت ولتاژ و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق منطقه ساغند و همچنین پست ۱۳۲ به ۲۰ کیلوولت شهرستان بهاباد با هزینه ۲۵ میلیارد تومان با هدف تقویت زیرساخت تامین انرژی شهرستان بهاباد، رفع افت ولتاژ شبکه و تبدیل ایستگاه سیار منطقه بهاباد به ایستگاه دائم نیز توسط رئیس‌جمهور دولت سیزدهم افتتاح شد.
علاوه بر این پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت اشنیز و توسعه دو بی‌۶۳ کیلوولت در پست میبد با مشارکت بخش خصوصی، خط ۲۳۰ کیلوولت تغذیه پست ساغند با مشارکت بخش خصوصی، توسعه دو بی‌۶۳ کیلوولت در پست مهریز، دو بی‌۶۳ خط در پست ۶۳ صدوق، خازن‌گذاری ایستگاه‌های خضرآباد و چرخاب و ساخت بی‌های سیار خطوط و پست‌های شهرستان یزد نیز از دیگر پروژه‌هایی است که با مجموع هزینه حدود ۶۷ میلیارد تومان با حضور ویدیو کنفرانسی حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین رئیسی افتتاح شدند.
گفتنی است؛ مجموع هزینه احداث ۱۱ پست انتقال و فوق توزیع مذکور، بالغ بر ۳۲۴ میلیارد تومان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
مناطق نسبتا پرخطر کرونایی در مازندران افزایش یافت
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش شمار شهرهای دارای وضعیت زرد و مناطق نسبتا پرخطر کرونایی در استان خبر داد و گفت: وضعیت رنگ بندی هشت شهرستان استان زرد است.
سید عباس موسوی در گفتگو با مهر با اشاره به تداوم افزایش مناطق نسبتاً پرخطر کرونایی در استان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴ وضعیت شهرستان آبی و هشت شهرستان زرد است.
وی افزود: بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور ۱۴ شهرستان استان در وضعیت آبی قرار گرفتند و هشت شهرستان گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، جویبار، سوادکوه، بابلسر و عباس آباد در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.
وی با بیان این که شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی در استان نداریم، گفت: شهرستان‌های ساری، قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه شمالی، آمل، بابل، فریدونکنار، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، تنکابن و رامسر در وضعیت آبی هستند.علیپور با اشاره به ورود موج هشتم کرونا، تکمیل واکسیناسیون، ماسک زدن، استقرار تهویه مناسب در اماکن سربسته، رعایت و مراقبت بهداشتی به ویژه در تجمعات را الزامی دانست.

مدیرکل راهداری کرمانشاه:
آماده‌باش کامل نیروهای راهداری کرمانشاه
در پی بارش برف
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از آماده‌باش کامل نیروهای راهداری کرمانشاه در پی بارش برف خبر داد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفتگو با مهر اظهار کرد: در پی ورود سامانه بارشی به استان کرمانشاه و بارش برف در اکثر نقاط استان، همه نیروهای راهداری در آماده‌باش کامل هستند.
فریبرز کرمی افزود: نیروهای راهداری کرمانشاه در قالب ۴۶ اکیپ راهداری در آماده باش به سر می‌برند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: نیروهای راهداری به صورت کامل آماده خدمت رسانی به مردم در جاده‌های بین شهری هستند.وی ادامه داد: نیروهای راهداری کرمانشاه علاوه بر خدمت‌رسانی در جاده‌ها، عملیات برف‌روبی برای جلوگیری از بسته شدن محورهای مواصلاتی نیز انجام خواهند داد.

۷ شهر اصفهان در وضعیت زرد کرونا؛
۲ شهر نارنجی شد
تعداد شهرهای با وضعیت زرد کرونا در استان اصفهان به ۷ شهر رسید.به گزارش مهر، بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت در زمینه رنگ بندی شهرهای کشور در خصوص شیوع کرونا، از امروز شنبه ۲۴ دی ماه سال ۱۴۰۱ ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۷ شهرستان در وضعیت زرد و
 ۱۵ شهرستان نیز در وضعیت آبی کرونا ثبت شده است.
بر این اساس شهرستان‌های فریدونشهر و نائین در وضعیت نارنجی و پرخطر شیوع کرونا ثبت شده است.همچنین شهرستان‌های اردستان، بوئین میاندشت، چادگان، دهاقان، سمیرم، نطنز و فریدن نیز در وضعیت زرد و نسبتاً پرخطر کرونا قرار دارد.شهرستان‌های اصفهان، آران و بیدگل، خوانسار، خور و بیابانک، تیران و کرون، برخوار، فلاورجان، گلپایگان، کاشان، نجف آباد، شهرضا، لنجان، مبارکه، شاهین شهر و میمه و خمینی شهر در وضعیت آبی کرونا ثبت شده است.