رئیس دانشگاه علم و صنعت: دانشگاه علم و صنعت می تواند در حوزه صنعت دریایی ایفای نقش کند

رئیس دانشگاه علم و صنعت: دانشگاه علم و صنعت می تواند در حوزه صنعت دریایی ایفای نقش کند

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت:این دانشگاه با توجه به ظرفیتی که دارد می‏تواند در حوزه صنعت دریایی و ساخت پیشران‏ها و تجهیزات مرتبط به آن به خوبی ایفای نقش کند.
به گزارش ایرنا، محمد انبیا در اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی پیشرانه های دریایی که در دانشکده خودرو این دانشگاه برگزار شد، افزود:کشوری مثل ایران که مرزهای آبی زیادی دارد، توجه به دریا و تجهیزات آن ضروری است، از طرف دیگر یکی از قسمت های مهم قدرت دریایی و دفاعی هر کشوری صنایع دریایی آن است؛ چرا که این صنعت دریایی است که باید به نیازهای صنایع دفاعی کشور پاسخگو باشد و موجب ارتقای صنعت نظامی کشور شود.
وی گفت:صنعت دفاعی در هر کشوری وابسته به انواع شناورهایی است که در این کشور وجود دارد. بنابراین چیزی که این شناورها را به حرکت در می‏آورد پیشران‏ها هستند.قطعا برای دستیابی به فناوری ها و نیازمندی‏های حوزه مربوط به صنعت پیشران های کشور نیازمند برگزاری اینگونه همایش‏ها با افراد متخصص این حوزه است تا دانشمندان حوزه صنعت دریایی و حوزه پیشران ها را ارتقا دهند.
وی گفت:امید است دانشگاه علم و صنعت ایران با توجه به ظرفیتی که دارد بتواند در ساخت صنعت پیشران‏ها و تجهیزات مرتبط به خوبی ایفای نقش کند.
اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی پیشرانه های دریایی با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری رییس ستاد و معاون
هماهنگ کننده ارتش، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، محمد انبیا رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، در دانشکده خودرو دانشگاه صنعتی علم و صنعت برگزار شد.