۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۸ درصد از جمعیت روستایی استان همدان گازرسانی شده است

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان:

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر، عملیات گازرسانی به ۲ روستا و ۵۸ واحد تولیدی در استان همدان به سرانجام رسید.

۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۸ درصد از جمعیت روستایی استان همدان گازرسانی شده است



 


همدان-مجید ملکیان
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر، عملیات گازرسانی به  ۲ روستا و ۵۸ واحد تولیدی در استان همدان به سرانجام رسید.
محمدصادق محبی‌نظر در جمع خبرنگاران افزود:در این ایام پروژه گازرسانی به ۵۸ واحد تولیدی و صنعتی و ۲ روستای نادرآباد و حیدرآباد با اعتبار
 ۱۰ میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان بهره برداری است.
وی اظهارداشت: هم زمان با دهه فجر، عملیات اجرایی خط انتقال گاز به چهار روستای دمورچی، چشمه ولد، آق‌چه حصار و یک روستای دیگر و همچنین گازرسانی به ۱۳۶ واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار بیش از ۲۴ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان کلنگ‌زنی می‌شود.
محبی‌نظر تصریح کرد: طول شبکه گاز استان همدان بیش از ۹ هزار و ۹۵۵ کیلومتر است که بیش از ۱۶۸ کیلومتر آن از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه احداث شده است.
وی افزود: تا کنون ۳۲۹ هزار و ۱۳۸ انشعاب گاز در سطح استان کشیده شده که سه هزار و ۵۸ مورد آن مربوط به سال جاری است.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: استان همدان ۶۶۴ هزار و ۱۸۵ هزار مشترک گاز دارد که ۱۱ هزار و ۸۷۰ اشتراک جدید در سال ۱۴۰۱
 بهره برداری شده است.
وی با اشاره به تعمیرات اساسی واحد شماره ۲ نیروگاه برق شهید مفتح تصریح کرد: برای راه‌ اندازی اولیه این واحد ۲۵۰ مگاواتی، نیاز به ۶۰۰ هزار متر مکعب گاز به مدت سه روز بود که با اعمال دورکاری ادارات و تعطیلی چهار هزار و ۸۰۰ اشتراک مدارس، این میزان انرژی برای نیروگاه تامین شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: نیروگاه برق شهید مفتح در فصل تابستان با مصرف روزانه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب، بیشترین مصرف گاز را دارد سیمان هگمتانه با ۶۵۰ متر مکعب، سیمان نهاوند با ۳۵۰ هزار متر مکعب و سیمان اکباتان با
۷۰ هزار متر مکعب در رده‌های بعدی قرار دارند.
محبی‌نظر با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال مصرف گاز در استان هشت درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، اظهارداشت: امسال سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز در استان بهره‌برداری شده که یک میلیارد و ۶۷ میلیون متر مکعب به نیروگاه برق شهید مفتح تخصیص یافته که گاز نیروگاه ۱۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.
محبی‌نظر تصریح کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۸ درصد از جمعیت روستایی استان همدان گازرسانی شده است.وی افزود: از یک هزار و
۷۵ روستای استان تعداد یک هزار و ۴۴ روستا گازرسانی شده است در حالی که همه روستاهای باقی مانده کمتر از ۲۰خانوار جمعیت دارند.