نگذاریم اقتصاد از ما انتقام بگیرد

سیاست های اقتصادی کشور به هیچ وجه بیانگر این نیست که راهی برای برون رفت از مشکلات وجود دارد، چرا که اساساً سیاست و راهکاری دیده نمی شود. مگر اینکه اقتصاد نیز در حیطه مسائل امنیتی قرار گرفته باشد و مردم از آن بی خبر باشند!.

نگذاریم اقتصاد از ما انتقام بگیرد

 


 

سیاست های اقتصادی کشور به هیچ وجه بیانگر این نیست که راهی برای برون رفت از مشکلات وجود دارد، چرا که اساساً سیاست و راهکاری دیده نمی شود. مگر اینکه اقتصاد نیز در حیطه مسائل امنیتی قرار گرفته باشد و مردم از آن بی خبر باشند!.
نتایج و عملکردها نشان می دهد که هر روز اوضاع اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم دچار بحران و چالش های بزرگتر می شود و دستگاه اجرایی و تیم اقتصادی کشور تنها نظاره گر آن است و اگر کاری هم انجام می دهد مصداق مسکنی است برای درمان سرطان، درحالی که این اقتصاد بیمار به یک درمان بلند مدت و راهکاری های میان مدت دارد تا بتواند به حیات خود ادامه دهد.
اما مسئله اصلی اینجاست که اقتصاد موضوعی نرم نیست که بتوان با حرف آن را مدیریت کرد. راهش مشخص است و بدون توجه به کلی گویی های مرسوم اثرات خود را بسته به نوع سیاست های موجود نمایان می سازد.
درحال حاضر نیز مشاهده می کنیم وضعیت قیمت بازار ارز و طلا چطور درحال از هم پاشیدگی وضعیت زندگی و معاش مردم گردیده است. هرچقدر هم که مردم نسبت به این بازار بی اعتنا باشند، اما این اقتصاد وابسته به دلار است که گریبانگیر جامعه می شود و هر روز راه نفس آنها را تنگ تر می کند.
هرچه رو به جلو می رویم و بیشترمسائل اقتصادی مطرح می شود، شاهد افزایش بیشتر فشارهای اقتصادی بر زندگی جامعه هستیم. نمی شود بگوییم بزودی تورم کنترل می شود اما دلار و سکه نرخ های نجومی را زیرپا بگذارند. با چنین نرخ هایی چطور می توان تورم را کنترل کرد، چطور
می توان قیمت ها را به ثبات رساند، چطور می توان تناسب میان درآمدها و هزینه ها را متعادل ساخت، چطور می توان ارزش پول ملی را در برابر این وضعیت حفظ کرد؟!
تمام این سئوالات، مطالبه ای از سوی عموم مردم کشور است که مسئولان باید به آن پاسخگو باشند. هرچقدر بر پاکدستی و صداقت و مردمی بودن دولت تاکید داشته باشیم، ادامه این وضعیت اقتصادی این مفاهیم ارزشی را خدشه دار خواهد ساخت. چرا که انتظار از دولتی با چنین خصایصی بسیار بالاست، اما متأسفانه عملکرد و آنچه به عنوان ظاهر قضیه از سوی مردم مورد قضاوت قرار می گیرد به هیچ وجه قابل دفاع نیست.
این به منزله نادیده گرفتن زحمات مسئولان نیست، اما وقتی رشته حیات اقتصاد پاره شود و مردم نتوانند یک زندگی عادی و حداقلی داشته باشند، دیگر کسی متوجه سایر وجوه اجرایی نخواهد بود. ضمن اینکه
اصلی ترین،مهمترین،حیاتی ترین و با اولویت ترین وعده های دولت پیش از روی کار آمدن و نیاز امروز مردم در وضعیت فعلی موضوع اقتصاد و معیشت است که جای هیچ اما و اگری را باقی نگذاشته است.
همانطور که گفته شد امروز مطالبه ای عمومی از دولت وجود دارد تا این وضعیت نابسامان را کنترل کند و افسار گرانی دلار و تورم بکشد. دیگر با حرف و گزارش و وعده و وعید کار پیش نخواهد رفت و مسئولان مطمئن باشند که این اقتصاد با این رویه انتقامی جدی از کشور و ملت خواهد گرفت...