مکان‏های دیدنی جهان

خانه اپرای سیدنی که از طرف سازمان یونسکو به عنوان یک میراث جهانی تعیین شده ، یکی از زیباترین مراکز هنرهای نمایشی در جهان است. این بنای زیبا توسط معمار دانمارکی، یورن اوتزان طراحی و در سال ۱۹۷۳ به طور رسمی توسط ملکه الیزابت دوم افتتاح شد.

مکان‏های دیدنی جهان

قسمت دوم
 خانه اُپرای سیدنی –سیدنی،استرالیا
خانه اپرای سیدنی که از طرف سازمان یونسکو به عنوان یک میراث جهانی تعیین شده ، یکی از زیباترین مراکز هنرهای نمایشی در جهان است. این بنای زیبا توسط معمار دانمارکی، یورن اوتزان طراحی و در سال 1973 به طور رسمی توسط ملکه الیزابت دوم افتتاح شد. در این سالن که بیش از 1.2 میلیون بازدیدکننده دارد، سالانه حدود1500 اثر نمایشی اجرا می‌شود.
 آکروپلیس –آتن،یونان
این بنای باستانی، باقی‌مانده‌ای از یک دژ تاریخی است که قدمت آن به قرن 5 قبل از میلاد باز می‌گردد و شامل پارتنون مشهور است. امروزه برای حفاظت از بخش‌های مرمری این ساختمان در برابر آلودگی هوا از تکنیک‌های حفاطتی پیشرفته‌ای استفاده
می‌شود.
 ساختمان امپایر استیت –نیویورک، آمریکا
آسمان‌خراش امپایر استیت که در قلب منهتن قرار گرفته، مشهورترین جاذبه توریستی نیویورک محسوب می‌شود. این ساختمان 102 طبقه که یکی از بلندترین بناهای جهان است، به عنوان نمادی از فرهنگ آمریکایی نیز شناخته می‌شود. ساختمان امپایر استیت که تاکنون بیش از 90 فیلم سینمایی در آن ساخته شده، سالانه میزبان 3.5 میلیون باردیدکننده از سرتاسر جهان است.
ادامه دارد...
 مجله اينترنتي ستاره