ایجاد بیش از ۴۰ هنرستان درجوار کارخانجات و صنایع وابسته به دستگاه‌ها

معاون آموزش متوسطه:

معاون آموزش متوسطه از ایجاد بیش از۴۰ هنرستان درجوار کارخانجات و صنایع وابسته به دستگاه‌ها خبر داد.

معاون آموزش متوسطه از ایجاد بیش از۴۰ هنرستان درجوار کارخانجات و صنایع وابسته به دستگاه‌ها خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، «محمدمهدی کاظمی» ضمن توضیح در مورد وضعیت نوسازی تجهیزات و امکانات هنرستان‌ها گفت: در سال تحصیلی جاری تعداد دانش آموزان هنرستانی افزایش داشته و سهم این آموزش‌ها بیش از ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد که مستلزم حمایت و تزریق منابع برای تجهیز کارگاه‌ها و تامین نیروی انسانی مورد نیاز است. ضمن اینکه تجهیزات موجود هم در فرآیند آموزش مستهلک می‌شوند.
وی در ادامه افزود: جایگزینی و در کنار آن افزایش تجهیزات نیازمند منابع مالی بیشتری است و منابع موجود این سطح از نیاز را پوشش نمی‌دهد و نیازمند حمایت ویژه دولت و مجلس از دانش آموزان هنرستانی برای تامین منابع است.
معاون آموزش متوسطه در برنامه «فرامتن» شبکه افق تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا آموزش را به سمت محیط واقعی کار ببریم. امسال توانستیم بیش از۴۰ هنرستان در جوار صنایع و کارخانجات و وابسته به نهادها ایجاد کنیم.برخی کارخانجات و صنایع از جمله صنعت فولاد و صنعت برق با رایزنی‌هایی که صورت گرفته، قرار است در آموزش هنرستانی با آموزش و پرورش همکاری نمایند.امروز به دنبال ایجاد مشارکت با سایر بخش‌ها نیز هستیم.