در استان

۰

بازديد استاندار قزوین از شرکت صنایع دینه ایران در زمینه تولید داروی گیاهی
قزوين-خردمند
استاندار قزوین گفت:صنعتگران و تولیدکنندگان استان تاکنون کمک‌های با ارزشی به اقشار آسیب‌پذیر از کرونا داشته‌اند و با رضایت خاطر و بدون هیچ چشم داشتی تمام ظرفیت خود را در این زمینه به کار  گرفته اند.
هدایت الله جمالی پور در بازدید از شرکت صنایع دینه ایران در زمینه تولید داروی گیاهی، افزود: به دنبال شیوع کرونا در استان، ستاد جمع آوری کمک‌های مومنانه را برای حمایت از اقشار آسیب پذیر راه اندازی کردیم و تاکنون نیز حمایت‌های قابل توجهی از سوی اقشار مختلف جامعه به ویژه صنعتگران به این ستاد صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۶۰ هزار خانوار و نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از مساله کرونا آسیب دیده‌اند و امیدواریم با جمع آوری کمک‌های مردمی برای توزیع سبد غذایی طی ماه مبارک رمضان میان آنها اقدام کنیم.
جمالی پور افزود: کمک‌هایی که به این ستاد صورت می‌گیرد کاملا دلی و مومنانه است و هیچ اجباری در این زمینه به صنایع و واحدهای استان صورت نخواهد گرفت.
استاندار قزوین در ادامه درخصوص درخواست طرح توسعه شرکت صنایع دینه ایران، گفت: توصیه ما به این شرکت، توسعه کشت گلخانه ای است که نقش موثری در افزایش برداشت محصول، جلوگیری از آفت زدگی محصولات، کاهش مصرف آب و بازگشت سریعتر سرمایه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران :
افزایش 477 كیلومتر خطوط توزیع به شبكه‌های توزیع برق مازندران
ساری-رقیه سامع
در سال گذشته 220 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 257 کیلومتر شبکه فشار ضعیف به شبکه های توزیع برق مازندران افزوده شده است
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از افزایش477 کیلومتر خطوط توزیع به شبکه های توزیع برق مازندران در سال گذشته خبر داد .
مهندس رضا غفاری گفت : در سال گذشته 220 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 257 کیلومتر شبکه فشار ضعیف به شبکه های توزیع برق مازندران افزوده شده است.
وی افزود:در مجموع حدود 29 هزار کیلومتر خطوط توزیع در حوزه توزیع برق مازندران وجود دارد که از این میزان 12 هزار و 393 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 16 هزار و 653 کیلومتر شبکه فشار ضعیف می‌باشند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه در سال گذشته 1475 دستگاه پست توزیع با قدرت 175 مگاولت آمپر در حوزه توزیع برق استان نصب شده است ، گفت: در حال حاضر تعداد 34 هزار و 26 دستگاه پست توزیع با ظرفیت 4208 مگاولت آمپر برق مشترکان 18 امور توزیع برق از گلوگاه تا آمل را تامین می‌کند .
غفاری خاطرنشان کرد:صنعت برق مازندران در کنار سایر بخش‌های وزارت نیرو برنامه ریزی دقیقی برای نیازهای فعلی انجام داده است تا با تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه کارکنان این مجموعه هیچ‌گونه خللی
 در برق‌رسانی استان بوجود نیاید .
وی یادآور شد : با توجه به شرایط موجود و حضور ترجیحی هموطنان در منزل ، اندکی مصرف برق افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار امیدواری کرد :انشاالله هر چه زودتر این بحران ملی ریشه کن شده و شرایط خیلی سریع به حالت عادی برگردد .
غفاری تصریح کرد: علاوه بر فعالیت‌ها  و پروژه هایی که در یک سال گذشته برای پایداری شبکه و تامین برق مردم استان صورت گرفته ،
پروژه های بسیار خوبی در بخش احداث فیدرهای جدید 20 کیلوولت و نیز ایجاد شبکه‌های رینگ ، انجام مانورهای فنی عملیاتی با رویکرد ترمیم و بهسازی شبکه‌های موجود ، اجرای طرح‌های مقاوم‌سازی در سراسر استان به اجرا در آمده است .
به گفته وی در کنار این پروژه ها ، انشاالله با اجرای طرح‌های کاهش پیک و اعمال طرح‌های مدیریت مصرف ، شرایط برای گذر از تابستان 99 نیز فراهم می‌گردد .
 
مديرعامل نفت و گاز مارون اعلام كرد:
تعمیرات اساسی تقویت فشار مارون 3 تنها در 15 روز

اهواز-محمدي
مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز مارون از انجام تعميرات اساسي ایستگاه تقویت فشار گاز آسماری مجتمع صنعتي شماره 3  اين شركت پس از 15روز كاري با رعايت كليه استانداردهاي  ايمني و زيست محيطي خبر داد.
مهندس حميد كاويان ضمن تقدير از تلاشهاي كاركنان مديريت تعميرات تجهيزات صنعتي و ماشين آلات فرايندي مناطق نفتخيز جنوب و كارگروه تعميرات اساسي نفت و گاز مارون علاوه برسايرادارات عملياتي، گفت: خوشبختانه موفق شديم اولين پروژه ي تعميرات اساسي سال 99 كه از نظر ايمني و محيط زيست از اهميت بسزايي براي مناطق مجاور و فرايند توليد برخوردار است را در كمترين زمان ممكن به انجام رسانده و ايستگاه مذكور را سريعا به مدار توليد بازگردانيم.
وي افزود: نصب109 عدد مسدود کننده اصلی و داخلی، بخارزني
 16 مخزن،تعمیرات اساسی تعداد 42 دستگاه الکتروموتور، بررسي و تاييد 15 جریان سنج،آزمایش فشار ایستایی برروی 11 عدد از مبدل‌های حرارتی و 4 عدد از مخازن ایستگاه، روانكاري 15 عدد شیرآلات زیر 2 اینچ، تميزكاري 17 فن کولر فرآیندی، كاليبره سازي 7 عدد از شیرهای ایمنی و تعويض 11 عدد از کوپن های پایش خوردگی، ضخامت سنجي 315 نقطه  و سختي سنجي 240 نقطه را مي‌توان از اهم اقدامات تعميراتي دانست كه در اين پروژه و روي اين ايستگاه انجام پذيرفته شد.
مهندس كاويان پروژه های اصلاحی به انجام رسیده در تعمیرات اساسی اين ايستگاه را نيز حايز اهميت دانست و اذعان داشت:تغيير مسير خطوط 2 اینچ تخلیه گاز توربین‌ها (3عدد) به سمت LP Flare، تعبيه يك نقطه اتصال لاين تزريق نيتروژن در خط ورودی گاز مرحله 4 به ايستگاه، تعويض خط 6 اینچ گاز مایع خروجی از ایستگاه،  انجام اصلاحیه خطوط گاز مایع و گاز خشک به سمت فلر، حفاري 6 نقطه جهت گمانه زنی خط گاز مایع از نقطه خروجی ایستگاه تا محل شیرگاه و رفع نشت عبوری 28 عدد از ولوهای قطع کننده جریان در اين بخش صورت گرفت.