تلاش گسترده برای حل مشکلات تنش آبی در روستاهای تفرش

در راستاي خدمات رساني بهتر به مشتركين؛

اصلاح و توسعه پنج هزار و ۸۵۰ متر شبكه توزیع و خطوط انتقال آب ، حفر یک حلقه چاه آب و بهره برداري از ۴ باب مخزن ذخيره ، از جمله اقدامات امور آب و فاضلاب شهرستان تفرش در چند هفته اخير برای حل مشکلات تنش آبی در روستاهای این شهرستان مي ‏باشد.

تلاش گسترده برای حل مشکلات تنش آبی  در روستاهای تفرش

اراک-خبرنگار آفرينش
اصلاح و توسعه پنج هزار و 850 متر شبكه توزیع و خطوط انتقال آب ، حفر یک حلقه چاه آب و بهره برداري از 4 باب مخزن ذخيره ، از جمله اقدامات امور آب و فاضلاب شهرستان تفرش در چند هفته اخير  برای حل مشکلات تنش آبی در روستاهای این شهرستان مي ‏باشد.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي، حجت شاهرخ مدير امور آب و فاضلاب شهرستان تفرش؛ بازسازي و توسعه شبكه توزيع آب آشاميدني در روستاهاي شهرستان تفرش را مهم خواند و تصريح كرد: در سال جاري با تخصيص اعتبارات، اصلاح شبكه توزيع آب در روستاهاي  نقوسان،نوبهار و كوهين به طول 4750 متر به همراه اصلاح 100 فقره انشعاب آب  به پايان رسيد.
وي در ادامه افزود:امور آبفاي شهرستان تفرش به منظور پايداري و كاهش هدر رفت
آب شرب در روستاي فرسمانه اجرای  1100 متر از خط انتقال آب اين روستا با لوله ۱۱۰ ميليمتري و از جنس پلي اتيلن، را در دستور كار خود قرار داد که اكنون در مدار بهره برداري قرار گرفته
 است.
مدير امور آب و فاضلاب شهرستان تفرش با اشاره به ساخت و بهره برداري از 4 مخزن ذخيره آب فلزي در روستاهاي شهرستان تفرش اظهار داشت:سه باب مخزن فلزي 100 متر مكعبي در روستاهاي شولك،سرآبادان و فرسمانه مورد بهره برداري قرار گرفت و يك باب مخزن 100 متر مكعبي در روستاي خرازان نيز در دست اجرا مي ‏باشد.
شاهرخ با بيان اينكه عمليات حفاري چاه آب در روستاي ديزج آغاز گرديده، عنوان كرد: امور آب و فاضلاب شهرستان تفرش به منظور رفع مشكل آب در روستاي ديزج اقدام به حفاري يك حلقه چاه با هزينه اي بالغ بر 6 ميليارد و 470 ميليون ريال نموده است كه با بهره برداري از اين چاه مشكل كمبود آب 32 خانوار در اين روستا مرتفع خواهد شد.
وي، اعتبار هزينه شده براي اجراي اين پروژه ها را 79 ميليارد و 370  ميليون ريال عنوان كرد.