رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در نهایت سرعت و دقت انجام شود

رئیس قوه قضائیه:

رئیس قوه قضائیه به مسئولان ذیربط قضایی دستور داد در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی نهایت سرعت، دقت و لحاظ موازین قانونی را به کار ببندند.

رئیس قوه قضائیه به مسئولان ذیربط قضایی دستور داد در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی نهایت سرعت، دقت و لحاظ موازین قانونی را به کار ببندند.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی  با اشاره به اهمیت و ضرورت نظارت‌های میدانی، اظهار کرد: مسئولان و مدیران دستگاه قضائی در سراسر کشور، بازرسی‌ها، سرکشی‌ها و نظارت‌های میدانی را نسبت به زیرمجموعه خود و سایر مجموعه‌های مرتبط با مأموریت‌های عدلیه، گسترش و بسط دهند؛ قطعاً مسئول و مدیری که در میدان حاضر می‌شود و از نزدیک و بصورت ملموس مسائل و نارسایی‌ها را مشاهده می‌کند، نسبت به مدیری که صرفاً در اتاق کارش به مطالعه گزارشات اکتفا می‌کند، در اتخاذ تدابیر برای رفع مشکلات، از درک و جامعیت مطلوب‌تری برخوردار است.
رئیس قوه قضائیه در ادامه به مسئولان ذیربط قضائی دستور داد در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی نهایت سرعت و دقت و لحاظ موازین قانونی را به کار ببندند تا در این قبیل پرونده‌ها هر چه زودتر برای مال‌باختگان احقاق حق صورت گیرد.
رئیس دستگاه قضا در همین راستا تصریح کرد: مسئولان ذیربط قضائی باید جهات و ابعاد ناظر بر برخی پرونده‌های مستعد برای کثیرالشاکی شدن را به گونه‌ای مدیریت و تمشیت کنند که از تبدیل شدن آنها به پرونده‌های کثیرالشاکی جلوگیری به عمل آید.
رئیس عدلیه افزود: البته طی دو سال اخیر، از میزان ایجاد و تشکیل پرونده‌های کثیرالشاکی کاسته شده است.