شکست تیم هندبال دختران ایران مقابل چین

هندبال جوانان دختر آسیا-هنگ کنگ؛

دختران هندبال ایران در نخستین بازی خود در مسابقات قهرمانی آسیا برابر تیم چین نتیجه را واگذار کردند.

دختران هندبال ایران در نخستین بازی خود در مسابقات قهرمانی آسیا برابر تیم چین نتیجه را واگذار کردند.
به گزارش مهر، هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی دختران جوان آسیا و انتخابی دیدارهای جهانی در هنگ کنگ آغاز شده است. تیم هندبال دختران ایران که در گروه دوم این رقابت‌ها قرار دارد در اولین مسابقه خود به مصاف تیم قدرتمند چین رفت.
تیم ایران هرچند در اوایل نیمه نخست این بازی شروع خوبی نداشت و در اواسط این نیمه ۴-۱۰ از حریف خود عقب افتاد اما رفته، رفته بر بازی مسلط شد و نیمه نخست را تنها با دو اختلاف گل و نتیجه ۱۱-۱۳ به حریف قدرتمند خود واگذار کرد و به رختکن رفت.
در نیمه دوم نیز ملی پوشان جوان ایران اسیر قدرت برتر حریف شدند و هنوز دقایقی از نیمه دوم نگذشته بود که نتیجه ۱۳-۱۹ روی تابلوی اعلام نتیجه ثبت شد. با هدایت کادرفنی ایران دختران با عملکرد خوب در دفاع و چند حمله موثر دروازه چین را باز کردند تا نتیجه ۱۷-۲۱ شود. در نهایت این مسابقه با برتری ۲۳-۲۹ به سود چین به پایان رسید.
فاطمه مریخ ستاره تیم ایران که در تیم‌ملی بزرگسالان هندبال بانوان نیز بازی می‌کند در این بازی با مصدومیت از بازی بیرون رفت.
در تاریخچه بازی‌های ایران و چین در رده سنی جوانان دختر، در سال ۲۰۰۷ تیم ایران ۳۲ بر ۲۷ مغلوب تیم چین شده بود. در سال ۲۰۱۱ هم با نتیجه ۲۹ بر ۱۹ پذیرای شکست شده و در سال ۲۰۱۵ هم با نتیجه ۳۲ بر ۲۵ شکست خورده بود. تیم چین از ۱۵ دوره حضور خود در این رویداد ۶ نقره و ۶ برنز را در کارنامه خود ثبت کرده است.
تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران امروز شنبه ۱۰ تیرماه، در دومین بازی خود به مصاف ازبکستان می‌رود. این بازی ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت ایران آغاز می‌شود.
هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان دختر آسیا از۹ تا ۱۸ تیرماه در هنگ کنگ برگزار می‌شود.۵ تیم اول این رویداد جواز شرکت در مسابقات قهرمانی جهان مقدونیه شمالی را به دست خواهند آورد.