بهره‌برداری از معادن عمیق نیاز امروز کشور است

رییس سازمان انرژی اتمی:

رییس سازمان انرژی اتمی ایران از سیاست این سازمان برای تسهیل‌گری بابت حضور سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت‌های درونی و پیام دیگر بهره‌برداری از معادن عمیق خبر داد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران از سیاست این سازمان برای تسهیل‌گری بابت حضور سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت‌های درونی و پیام دیگر بهره‌برداری از معادن عمیق خبر داد.
به گزارش ایرنا، محمد اسلامی  در حاشیه عملیات بهره‌برداری از پروژه محدوده «آنومالی یازده» مجتمع معدنی و صنعتی سپهبد شهید سلیمانی ساغند اردکان با اشاره به نقش «آنومالی یازده» در توسعه بهره‌برداری از معادن اظهار کرد: عملیات امروز که با نام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آغاز شد، دو پیام مشخص دارد؛ پیام نخست، تسهیل کردن سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های درونی بوده که شرکت فولاد مبارکه سرمایه‌گذار این طرح است.
وی افزود: از این طریق می‌توانیم در تولید زنجیره ارزش نقش داشته باشیم و با فعال کردن آن از تولید ملی و گشایش در این عرصه پشتیبانی کنیم. همزمان که سازمان انرژی اتمی ایران، مواد پرتوزا را استخراج می‌کند، همچنین به بهره‌برداری از عناصر همراه می‌پردازد و آن‌ها را در چرخه فرآوری قرار می‌دهد و به این طریق گام نخست که پشتیبانی از تولید و گسترش ظرفیت تولید است، شکل ‌می‌گیرد.
این عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: پیام یا گام دوم در این پروژه، استفاده از معادن عمیق است. اینکه ما از معادن رخ نما بهره‌برداری کنیم و کمتر وارد معادن عمیق بشویم، غفلتی است که در گذشته رخ داده در حالی‌که با توجه به شرایط کشور و نیازهای داخلی، این مساله یک ضرورت به‌شمار می‌آید و استفاده از معادن عمیق به شکوفایی اقتصادی در صنعت معدن که همیشه مورد تاکید و اشاره مقام معظم رهبری بوده، منجر می‌شود. در همین راستا محدوده آنومالی یازده یکی از معادن عمیق قلمداد می‌شود که ذخیره مناسبی دارد و می‌توان از آن به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کرد.