میز خبر

۰

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی:
برگزاری کلاس‌های حضوری دانشگاه علمی کاربردی منوط به اعلام  وضعیت  سفید
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در صورت اعلام دبیر ستاد مقابله با کرونا مبنی بر اعلام وضعیت سفید در برخی از استان‌های کشور کلاس‌های آموزشی واحدهای استانی این دانشگاه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
محمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی در گفت‌وگو با فارس درباره چگونگی برگزاری کلاس‌های حضوری این دانشگاه، گفت: در صورت اعلام دبیر ستاد مقابله با کرونا مبنی بر اعلام وضعیت سفید در برخی از استان‌های کشور  کلاس‌های آموزشی واحدهای استانی این دانشگاه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
 برگزاری کلاس‌های حضوری منوط به اعلام ستاد مقابله با کرونا
وی افزود: با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌ریزی آموزشی این دانشگاه اگر دبیر ستاد مقابله با کرونا وضعیت بعضی از استان‌‌های کشور را سفید اعلام کند کلاس‌های آموزشی طبق روال گذشته از سرگرفته می‌‌شود.
 مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویان از اولویت‌های سیستم آموزشی دانشگاه علمی کاربردی است
امید تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به ماهیتی که دارد بیشتر کلاس‌های آموزشی آن به صورت کارگاهی و ‌آزمایشگاهی انجام می‌شود بدون شک کلاس‌های آموزش‌ حضوری می‌تواند از کیفیت بیشتری نسبت به کلاس‌های آموزشی فضای مجازی برخوردار باشد. این در حالی است که مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویان این دانشگاه یکی از اولویت‌های سیستم آموزشی ما است.

به منظور حمایت از دانشجویان؛
افرایش سه برابری سقف وام های شهریه و تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه ای
دانشگاه فنی و حرفه ای برای حمایت از دانشجویان سقف وام تحصیلی و شهریه دانشجویان را تا سه برابر افزایش داد.
به گزارش دانشگاه فنی و حرفه ای، با عنایت به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا به منظور حمایت بیشتر از دانشجویان و تسهیل شرایط آموزش همچنین تامین اقلام کمک آموزشی طبق هماهنگی انجام شده با افزایش سه برابری سقف "وام تحصیلی و شهریه دانشجویان"، امکان کارسازی وام ها طبق ضوابط و قوانین جاری تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال فراهم شده است.ضروری است معاونین دانشجویی آموزشی نسبت به اطلاع رسانی دقیق و جذب حداکثری وام مذکور اقدام کنند.

برگزاري دومین دوره جایزه ملی لجستیک
 و زنجیره تامین در دانشگاه امیرکبیر

دبیر دومین دوره جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین، برنامه و زمانبندی این دوره از جایزه را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) تشریح کرد.
 به گزارش دانشگاه صنعتی امیرکبیر،  بهروز کریمی، دبیر جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین گفت: با جلسات هم‌اندیشی که کمیته اجرایی برای برگزاری دومین دوره این جایزه داشت به این جمع‌بندی رسیدیم که با توجه به شیوع ویروس کرونا و وجود شرایط خاص در کشور، زمانبندی برگزاری دومین دوره جایزه را از مهر ۹۹ به اسفند ۹۹ منتقل کنیم که با توجه به مشخص‌تر شدن وضعیت، متعاقبا زمان دقیق آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. کریمی افزود : از ویژگی‌های دومین دوره جایزه، تاکید بر فعال کردن سایر بخش‌ها از جمله نمایشگاه، فعال شدن سطوح سه ستاره و چهارستاره تقدیرنامه و برنامه‌هایی در جهت توانمندسازی ارزیابان است.بهره‌گیری از تجربیات دوره گذشته و نیز تکیه بر نقش پررنگ کمیته علمی برای بسط مدل در سایر رسته‌های مرتبط از جمله اهداف این دوره خواهد بود.
دبیر جایزه عنوان کرد :برنامه‌های آتی در خصوص فراخوان شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف جایزه و نیز تربیت ارزیاب‌ها از طریق تارنمای این جایزه در دسترس قرار خواهد گرفت.
وی گفت: خوشبختانه در اولین دوره جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین در مهرماه ۱۳۹۸، تعداد ۲۰ شرکت حضور داشتند که ۴ شرکت تقدیرنامه و ۱۲ شرکت موفق به دریافت گواهینامه شدند. نگاه ویژه این جایزه، پیوند موثر بین استارت‌آپ‌ها و صنعت بوده است که با مشارکت ۴۲ استارت‌آپ و انتخاب ۶ استارت‌آپ برتر در نخستین دوره جایزه نمود داشته است.