برترین دانشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۴

نظام رتبه‌بندی "کیواس" (QS) دانشگاه‌های آسیا را برای سال ۲۰۲۴ میلادی رتبه‌بندی کرد که بر اساس آن دانشگاه "ملی سنگاپور" برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست در این قاره شد.

قسمت اول
نظام رتبه‌بندی "کیواس" (QS) دانشگاه‌های آسیا را برای سال ۲۰۲۴ میلادی رتبه‌بندی کرد که بر اساس آن دانشگاه "ملی سنگاپور" برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست در این قاره شد.
به گزارش ایسنا، بیستمین نسخه رتبه‌بندی دانشگاه های جهانی QS برای سال ۲۰۲۴ میلادی، دارای ۱۵۰۰ موسسه در ۱۰۴ منطقه جهان است و تنها رتبه بندی در نوع خود است که بر "اشتغال" و "پایداری" تأکید دارد.
نظام رتبه بندی کیواس امسال بزرگترین پیشرفت روش شناختی خود را با معرفی سه معیار جدید اجرا کرده است که شامل "پایداری"، "نتایج استخدام "و "شبکه تحقیقات بین المللی" می‌شود.
نتایج، حاصل تجزیه و تحلیل ۱۷.۵ میلیون مقاله دانشگاهی و نظرات کارشناسی بیش از ۲۴۰ هزار عضو هیات علمی و کارفرمایان است. مؤسسه فناوری ماساچوست دوازدهمین سال است که در مقام صدر نشین جشن می گیرد، دانشگاه کمبریج رتبه دوم سال گذشته خود را حفظ کرد. در حالی که دانشگاه آکسفورد نسبت به رتبه بندی ۲۰۲۳ یک پله صعود کرد و در جایگاه سوم قرار گرفت.
رتبه­‌بنـدی کیو اس توسط مؤسسه "کاکارلی سیموندز" در کشور انگلستان انجام می­‌گیرد و عملا از سال ۲۰۱۰ به صورت مستقل دانشگاه‌های دنیا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی کیو اس
بر اساس دامنه گسترده‌ای از فعالیت‌های دانشگاهی طراحی شده است.
 در رتبه بندی ۲۰۲۴ کیواس، دانشگاه‌ها بر اساس قاره‌های مختلف نیز رتبه بندی شدند که به شرح ذیل است:
 دانشگاه ملی سنگاپور (سنگاپور)
دانشگاه ملی سنگاپور(NUS) یک دانشگاه برجسته آسیایی، با شهرتی جهانی است. این دانشگاه آموزش و تحقیقات را با شیوه جهانی و با تمرکز بر چشم‌اندازی آسیایی ارائه می‌دهد.
این دانشگاه بیش از ۱۷ دانشکده در ۳ پردیس خود دارد و بیش از ۴۰هزار دانشجو از ۱۰۰ کشور جهان در آن تحصیل می‌کنند. دانشگاه ملی سنگاپور قدیمی ‌ترین دانشگاه و از نظر تعداد دانشجو بزرگترین دانشگاه سنگاپور محسوب می‌شود.
رتبه دانشگاه ملی سنگاپور در سطح جهان ۸ است.
 دانشگاه پکن (چین)
دانشگاه پکن، همواره در افزایش دانش و بهبود شرایط جامعه، نقشی مهم ایفا کرده است.
این دانشگاه در سال ۲۰۱۸ میلادی، تولد ۱۲۰ سالگی خود را جشن گرفت.
دانشگاه پکن حدود ۴۵ هزار دانشجو دارد که ۱۶ هزار نفر از آنها در مقطع کارشناسی، ۱۷ هزار در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۱ هزار نفر هم در مقطع دکتری به تحصیل مشغول هستند.
رتبه دانشگاه پکن در سطح جهان ۱۷ است.
ادامه دارد...