توسعه فیبرنوری مخابرات ایران در گلستان

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گلستان:

غلامعلی شهمرادی مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گلستان درنشست خبری به مناسبت روزخبرنگار اعلام کرد:توسعه شبکه فیبر نوری در شهرها و روستاهای استان درحال انجام است وتاکنون ۲۷ پروژه در گلستان به سرانجام رسیده است.

گرگان-قهرمان
غلامعلی شهمرادی مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گلستان درنشست خبری به مناسبت روزخبرنگار اعلام کرد:توسعه شبکه فیبر نوری در شهرها و روستاهای استان درحال انجام است  وتاکنون ۲۷ پروژه در گلستان به سرانجام رسیده است.
شهمرادی ضمن اعلام این مطلب که نیمی از روستاهای استان به شبکه فیبر نوری متصل هستند، افزود:اولویت برای اجرای فیبر نوری، روستاهای با جمعیت بالای ۱۰۰ خانوار است.
وی ادامه داد:روستاهای قطب گردشگری و اقتصادی از مناطق دارای اولویت ما برای ایجاد شبکه فیبر نوری است.
غلامعلی شهمرادی افزود:یکی از الزامات حوزه فناووری ایجاد بسترهای ارتباطی است و هر چقدرنرم افزارها و پیام رسان‏های متعدد شکل بگیرد اگر بستر مخابراتی پرسرعت و پایدار نباشد این ابزار مورد استفاده نخواهد شد و ضرورت توجه به ارتباطات و مخابرات اینجا مشخص می ‏شود .
غلامعلی شهمرادی سرقت تجهیزات را موجب تحمیل هزینه های سنگین ،حذف درآمدها ، صرف هزینه های ایمن سازی و از همه مهمتر نارضایتی مردم دانست و آن ‏را از چالش های پیش روی مخابرات منطقه گلستان دانست.
وی افزود:در سال ۱۴۰۱ بیست  هزار فقره سرقت تجهیرات مخابراتی داشتیم و رقم خسارات وارده  ۱۸ میلیارد تومان بوده که مخابرات را دچار مشکل کرده و ارائه خدمات را با کندی و اختلال مواجه ساخته است.
مدیر مخابرات منطقه گلستان با بیان این مطلب که در شاخص پوشش ارتباطی جزو سه استان برتر در کشور هستیم، عدالت محوری در ارتباط رسانی را مدنظر دانست و گفت:توسعه مخابرات با عدالت کامل
در جای جای استان توزیع و اجرا شده است و از این حیث حتی می‏توان گفت نقاط روستایی و دورافتاده در اولویت می‏باشد.