جلسه HSE شركت نفت و گاز كارون برگزار شد

با حضور نمایندگان بهداشت و درمان اهواز؛

جلسه HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با حضور مدیرعامل، مدیران ، روسای ستادی و عملیاتی و نمایندگان بهداشت و درمان اهواز در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد.

اهواز-محمدي
جلسه HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با حضور مدیرعامل، مدیران ، روسای ستادی و عملیاتی و نمایندگان بهداشت و درمان اهواز در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون ضمن تبریک روز خبرنگار و تقدیر از زحمات فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی اظهار داشت:توجه به ایمنی، بهداشت و محیط زیست از موضوعات مهم و کلیدی سازمان است و همکاری و تعامل فی مابین و رعایت الزامات و مقررات ایمنی نقش قابل توجهی در سلامت کارکنان وکاهش حوادث دارد و صرف وقت و اعتبار در این حوزه سرمایه گذاری است.
مهندس شهروئی با اشاره به این موضوع که توسعه فرهنگ ایمنی مستلزم تلاش جمعی در همه ارکان سازمان می‎باشد، گفت:جلسات ایمنی در تاسیسات و کارگاه ها باید بصورت مستمر برگزار گردد و مقررات و آموزش های ایمنی در این نشست ها تکرار و یادآوری شود و از همکاران انتظار می رود در کلیه پروژه ها به ویژه در تاسیسات و محیط های عملیاتی، کنترل و نظارت های لازم؛ قبل، حین و بعداز انجام کار به عمل آید تا از بروز حوادث پیشگیری گردد.
وی افزود: در راستای ارتقاء کیفیت خدمات رسانی درمانگاه های عملیاتی به کارکنان تلاشگر عملیات و همچنین ساکنین روستاهای همجوار، تجهیز این درمانگاه ها در دستور کار و مورد تاکید قرار گرفته است. و همچنین با حمایت های مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب و تلاش های مدیریت های ستادی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت کارون آب آشامیدنی مصرفی اماکن اداری و مسکونی به آب غدیر متصل گردید که این مهم افزایش کیفیت آب و رضایتمندی مصرف کنندگان را بدنبال داشته است.
محمود حمدی زاده سرپرست هماهنگی درمانگاه های عملیاتی نیز ضمن تقدیر از اهتمام مدیرعامل شرکت نفت وگاز کارون در تجهیز و تامین امکانات درمانی و رفاهی درمانگاه های واحدهای عملیاتی این شرکت ، اظهار داشت: این درمانگاه ها بمثابه اورژانس اجتماعی صنعتی هستند و دارای اهمیت بالایی می‎باشند.راه اندازی اورژانس پیش بیمارستانی نیز در سطح مناطق نفتخیز جنوب نیز در دستور کار می‎باشد که موافقات اولیه این طرح اخذ شده و موضوع در حال پیگیری می‎باشد.
دکتر مهدی مصباح زاده رئیس طب صنعتی ناحیه صنعتی کارون نیز ضمن ارایه گزارشی از روند معاینات دوره ای کارکنان، بر لزوم حضور پرسنل در معاینات طب صنعتی در تاریخ مشخص شده تاکید کرد.
در ابتدای این جلسه سعید جهانی رئیس ایمنی، بهداشت،
محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت کارون گزارشی از فعالیت هایHSE  این شرکت در سه حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست ارایه نمود و پس از آن مصوبات جلسه قبل، نتایج تجزیه و تحلیل بازرسی های ایمنی، بهداشت و محیط زیست، نتایج تجزیه و تحلیل پروانه های کار صادره، گزارش حوادث سه ماهه اول سال جاری، و گزارش وضعیت معاینات دوره ای کارکنان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و حاضرین در جلسه نیز به ارائه گزارش و بیان دیدگاه‏های خود پرداختند.