افزایش یارانه دهک‌های چهارم و پنجم از امروز اجرایی می‌شود

وزیر رفاه:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: از امروز (دوم شهریور)‌ تعداد دهک های مشمول افزایش یارانه از ۳ به ۵ دهک ابتدایی اجرایی می شود.

افزایش یارانه دهک‌های چهارم و پنجم  از امروز اجرایی می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: از امروز (دوم شهریور)‌ تعداد دهک های مشمول افزایش یارانه از ۳ به ۵ دهک ابتدایی اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا، سیدصولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره این افزایش یارانه توضیح داد:اگر خانوارهای ۵ دهک ابتدایی، از ۱۱ قلم مشمول کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، به آنها ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی داده می شود.
وی درباره احتمال تغییر دهک بندی خانوارها اظهار داشت: وزارت رفاه آزمون وسع را بررسی می‌کند و احتمال اینکه تغییراتی در دهک بندی‌ها صورت بگیرد یعنی عده‌ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین یا برعکس بروند، وجود دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کسانی که به هر طریقی یا ثبت‌نام نکرده‌اند و یا جزو دهک۱۰ قرار گرفته‌اند و یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد و یا نسبت به دهک‌بندی‌شان اعتراض دارند، می‌توانند به سامانه مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند
مرتضوی با بیان اینکه موارد مورد بررسی قرار گرفته و به آنها پاسخ داده می‌شود، افزود: همکاران در حوزه معاونت رفاه و اقتصادی دوباره به اسناد تکلیفی که قانون بر عهده ما قرار داده است آزمون وسع را مجددا بررسی می‌کنند و با بهره گیری از اطلاعات به‌ روز، احتمال دارد تغییراتی در دهک‌بندی‌ها انجام شود.
وی بیان کرد: به این معنا که ممکن است عده ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین و یک عده از دهک‌های پایین به دهک‌های بالاتر بروند و این ارزیابی مجدد آزمون وسع هم در حال انجام است و نتایج آن در آینده اعلام می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص کالابرگ هم توضیح داد: هر کسی که در ۵ دهک نخست قرار داشته باشد و یا در آینده در این ۵ دهک قرار بگیرد مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان خواهد شد، این موضوع در دست بررسی است و احتمالا ظرف ۱۰ تا ۱۵روز آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.
مرتضوی ادامه داد: مطالبات معوق همه صندوق‌های تحت مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود۲۱۰ همت است و تکلیف دوباره‌ای در بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده و ۷۰ همت هم امسال دولت پرداخت می کند.