خبر

۰

 

ظریف خطاب به دولت آمریکا:
 رویاپردازی را متوقف کنید
وزیر امور خارجه کشورمان به برخی اخبار حاکی از تلاش وزیر امور خارجه آمریکا برای ارائه طرحی حقوقی که نشان دهد آمریکا هنوز عضوی از توافق هسته‌ای است، واکنش نشان داد.
به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری نوشت: دو سال پیش، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و رئیس او «توقف مشارکت آمریکا» در برجام را اعلام کردند و رویای این را در سر می‌پروراندند که «فشار حداکثری» آن‌ها ایران را به زانو در خواهد آورد.
ظریف در ادامه نوشت: با توجه به شکست حقیرانه آن سیاست، او[پمپئو] اکنون می‌خواهد عضوی از برجام باشد.
او افزود: رویاپردازی را متوقف کنید. ملت ایران همیشه درباره سرنوشتش تصمیم می‌گیرد.

مسکو: هیچ سرباز روسی در درگیری‌های لیبی حضور ندارد
وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، در حال حاضر هیچ سرباز روسی در مناطق درگیری در لیبی حضور ندارد و گزارش‌های مطبوعاتی در این باره دروغین و جعلی است.
به گزارش ایسنا، سایت وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای در پاسخ به ادعاهای مطرح شده از سوی برخی رسانه‌های عربی درباره مشارکت شهروندان روس در درگیری‌های لیبی اعلام کرد، این وزارتخانه
هیچ گونه اطلاعات معتبری درباره حضور و کشته شدن شهروندان روس در درگیری‌های لیبی، دریافت نکرده است.
این بیانیه به گزارش برخی رسانه‌های عربی در تاریخ ۱۲ آوریل اشاره دارد که در آن گزارش یک منبع مطلع مدعی شده در تاریخ ۱۰ آوریل تعدادی شهروند روس که در کنار نیروهای ارتش "ملی" لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر می‌جنگیدند، در منطقه صلاح الدین در اتاق عملیات وابسته به شرکت خصوصی و نظامی "واگنر" کشته شدند.

 بوریس جانسون:‌
اپیدمی کرونا، بدترین بحران بریتانیا از زمان جنگ جهانی دوم است
نخست‌وزیر بریتانیا در نخستین حضور خود در دولت پس از بهبودی از کووید-۱۹ گفت که این اپیدمی بزرگ‌ترین چالشی است که این کشور پس از جنگ جهانی دوم به آن دچار شده است.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر بریتانیا در نخستین حضور خود در دولت پس از بهبودی از کووید-۱۹ گفت که این اپیدمی بزرگ‌ترین چالشی است که این کشور پس از جنگ جهانی دوم به آن دچار شده است. وی همچنین از مردم بریتانیا در زمینه تن دادن به قوانین تعطیلی تشکر کرد.
جانسون که در برابر دفتر کار خود در خیابان داونینگ استریت ظاهر شده بود گفت: «می‌دانم که هر روز این ویروس غم و ناراحتی را در سراسر کشور به بار می‌آورد و این بزرگ‌ترین چالشی است که این کشور از دوران جنگ با آن مواجه شده است.»

طبق اعلان وزارت دفاع روسیه؛
۸۷۰ نظامی روس به کرونا مبتلا هستند
وزارت دفاع روسیه برای نخستین بار آماری از نظامیان این کشور که به کرونا مبتلا هستند؛ ارائه داد.
به گزارش  مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه برای نخستین بار آمار نظامیان این کشور که به کرونا مبتلا شده‌اند را اعلام کرد.
به گفته این وزارتخانه، تست کرونای بیش از ۸۷۰ نظامی روس مثبت است.
گفتنی است تا دیروز، شمار مبتلایان به کرونا در سراسر روسیه ۸۰ هزار و ۹۴۹ نفر و شمار قربانیان نیز ۷۴۷ نفر بوده است.