بقای صنایع کشور در گرو سرمایه‌گذاری و به روزرسانی مستمر است

رئیس جمهور:

رئیس جمهور گفت: با وجود برخی برداشت‌ها، بقای صنایع کشور در گرو سرمایه‌گذاری و به‌روزرسانی مُستمر آنهاست و چنانچه از این مساله غفلت شود، پیشرفتی هم مُحقق نخواهد شد.

بقای صنایع کشور در گرو سرمایه‌گذاری  و به روزرسانی مستمر است

 رئیس جمهور گفت: با وجود برخی برداشت‌ها، بقای صنایع کشور در گرو سرمایه‌گذاری و به‌روزرسانی مُستمر آنهاست و چنانچه از این مساله غفلت شود، پیشرفتی هم مُحقق نخواهد شد.
به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله سید ابراهیم رییسی  در آئین راه‌اندازی نیروگاه شهید کاظمی فولاد مبارکه اصفهان خطاب به همه تصمیم‌سازان، مدیران صنایع و مسئولان دولت تاکید کرد: اگر از این نکته مهم غافل شویم، همسایگان کشور از ما پیشی می‌گیرند و سهم ما در بهره‌برداری از فرایند توسعه صنعت کاهش می یابد.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: حرکت برای خودکفایی، استقلال و بومی‌سازی از نکات مثبت مجموعه فولاد مبارکه اصفهان است که بر اساس منویات رهبر انقلاب پایه‌ریزی شده است.
وی افزود: بر همین اساس، تلاش برای خود تامینی آب و برق در صنعت فولاد مبارکه، کار بسیار بزرگ و دوراندیشانه است.
رییس جمهور بر ضرورت انجام مسوولیت‌های اجتماعی در حوزه صنایع نیز تاکید کرد و افزود: گام‌هایی که در صنعت فولاد مبارکه برداشته می‌شود باید در جهت تسهیل و رفع مشکلات مُبتلابه مردم استان نیز باشد.
آیت‌الله رییسی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران، کارکنان، کارگران، مهندسان و مشاوران صنعت فولاد گفت: تولید در کشور یکی از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر و شرط اساسی در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
رییس‌ جمهور ادامه داد: شرط اساسی اقتصاد مقاومتی، استقلال در تولید بویژه در صنایع مادر و زیرساخت است که فولاد اصفهان نیز در زُمره آنهاست.
وی افزود: گام‌هایی که برای تولید "فولاد سبز" در کشور برداشته می‌شود، حرکت برای دستیابی به جایگاه نخستین تولیدکنندگان جهان در این عرصه است و با فرایندی که در صنعت فولاد کشور وجود دارد می‌توان رُتبه تولید فولاد ایران را که امروز در جایگاه دهم است، به رُتبه‌های عالی‌تر نیز رساند.