مردم را از دست مافیای دارو نجات دهید

طی چند سال گذشته نفسی در بدنه و پیکره قوه قضائیه دمیده شده و علیرغم اینکه هنوز خدمات قضائی در سطح استاندارد نرسیده است اما گام های موثری در راستای ارتقای کیفیت خدمات و پیگیری های قضائی صورت گرفته است.

طی چند سال گذشته نفسی در بدنه و پیکره قوه قضائیه دمیده شده و علیرغم اینکه هنوز خدمات قضائی در سطح استاندارد نرسیده است اما  گام های موثری در راستای ارتقای کیفیت خدمات و پیگیری های قضائی صورت گرفته است.
بهبود رسیدگی ها و هماهنگی ها و پالیش های دورنی در قوه قضا موجب زدوده شدن گردوغبار فساد از برخی حوزه ها گردیده و گشایش هایی را فراهم ساخته است. لذا انتظار می رود تا این انرژی سازنده به سمت گرفتاری های به وجود آمده برای مردم هدایت شود تا باری از دوش جامعه برداشته شود.
امروز موضوع دارو به یکی از دغدغه های اصلی بیماران اعم از بیماران خاص و حتی بیماران عادی گردیده است. ازکمبود سرم های مختلف گرفته تا آمپول های موثر در حفظ وضعیت بیماران تالاسمی، پروانه ای، قارچ سیاه و... که در میان دلالان دارو دست به دست می شود.
اما نکته اصلی اینجاست که دیگر این دلالان درگوشه خیابان ناصرخسرو نیستند و با ارتقای عمق اقدامات خود تا درون بیمارستان ها و تولیدکنندگان و واردکنندگان و پخش کنندگان دارو نفوذ کرده اند و در سطحی بالاتر عمل می کنند.
از قوه قضا این انتظار می رود تا در این مسیر ورود پیدا کند و مافیای شکل گرفته در این عرصه را ریشه کن کند. امروز مردم از شهرستان ها و روستاها روانه تهران شده اند تا دارو پیدا کنند و در بیمارستان ها و بعضاً بیرون
داروخانه ها به دام دلالان می افتند. لذا اگر کارگروهی ویژه برای این امر تشکیل شود، نیاز چندانی به کار امنیتی و اطلاعاتی نیست و ردپای آنها درمیان بیماران مشخص است. نجات مردم از دست مافیای دارو می توان ضمن تضمین سلامت بیماران امنیت روانی جامعه را نیز تأمین کند.