کمک ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

پس از جنجال‌های کنگره در خصوص توقف کمک‌های واشنگتن به اوکراین، هم‌اکنون ایالات متحده آمریکا از اعطای کمک ۲۰۰ میلیون دلاری دیگری به اوکراین خبر داده است.

پس از جنجال‌های کنگره در خصوص توقف کمک‌های واشنگتن به اوکراین، هم‌اکنون ایالات متحده آمریکا از اعطای کمک 200 میلیون دلاری دیگری به اوکراین خبر داده است.به گزارش خبرگزاری فارس، به گفته مقامات آمریکایی، انتظار می‌رود که دولت آمریکا  بسته کمک مالی دیگری به ارزش ۲۰۰ مییلون دلار را جهت حمایت از اوکراین تهیه کند که این اقدام در حالی انجام می‌گیرد که در روزهای گذشته جنجال‌های زیادی در آمریکا با محوریت اختلاف بر سر ارائه کمک‌های مالی بیشتر به اوکراین میان حزب دموکرات و جمهوری‌خواه این کشور ایجاد شده است.
به گفته یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، این بسته حمایتی آمریکا شامل تسلیحات پدافند هوایی مانند موشک ایم-۹ سایدوایندر به عنوان یکی از قدیمی ترین و بهترین موشک‌های هوا به هوای آمریکا به همراه برخی از مهمات توپخانه‌ای، موشک ضد تانک TOWو گلوله های توپ با کالیبر ۱۵۵ میلی متری و ۱۰۵ میلی متری می‌شود.
علاوه بر این، بسته ارسالی در نظر گرفته شده شامل مهمات سلاح‌های سبک، مهمات تخریبی برای پاکسازی موانع، پهپاد و تجهیزات جنگ الکترونیک نیز می شود. این چهل و هشتمین باری است که ایالات متحده آمریکا از اختیارات رئیس جمهور این کشور برای ارسال کمک های نظامی بیشتر از انبارهای ایالات متحده به ارتش اوکراین استفاده می‌کند.