میز خبر

۰

 

شرایط تایید صلاحیت مدیران بانک‌ها اعلام شد؛
محدودیت مدیران بانکی در عضویت هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی

بانک مرکزی دستورالعمل نحوه احراز و لغو تاییدیه صلاحیت حرفه‌ای مدیران موسسات اعتباری را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد که بر اساس آن، نداشتن سمت مدیرعاملی یا عضویت در هیأت‌مدیره سایر شرکت‌هایی که تمام یا بخشـی از سـرمایه آنها متعلق به دولت یا نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی باشد، لازم است.
به گزارش ایرنا، بانک مرکزی «دستورالعمل نحوه‌ احراز و لغو تأییدیه صلاحیت حرفه‌ای مدیران موسسات اعتباری» که در یکهزار و دویسـت و هشـتاد و هشـتمین جلسـه شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده است، را ابلاغ کرده است.
نداشتن سمت مدیریتی، اجرایی، کارشناسی و مشاوره‌ای در شرکت‌های تابعه مؤسسـه اعتباری و سایر شرکت‌ و ممنوعیت مدیرعامل موسسه اعتباری از تصدی همزمان سمت رییس یا نایب رییس هیات‌مدیره همان موسسه اعتباری از جمله این شرایط است.
از دیگر شرایط تایید صلاحیت می توان به نداشتن سمت مدیرعاملی یا عضویت در هیات‌مدیره سایر شرکت‌هایی که تمام یا بخشـی از سـرمایه آنها متعلق به دولت یا نهادها و موسسات عمومی غیردولتی باشد، اشاره کرد.
داشتن حداقل ١٠ سال سابقه کار در زمینه‌های مالی، بانکی و بازرگانی و دارا بودن حداکثر سن ۷۰ سال برای مدیرعامل و قائم‌مقام مدیرعامل و حداکثر سن ٧٥ سال برای اعضـای هیأت‌مدیره در زمان معرفی به دبیرخانه نیز از دیگر شرایط است.
در موسسه اعتباری غیردولتی بررسی صلاحیت حرفه‌ای داوطلبی که فاقد شرط سنی مقرر در این بند باشد منوط به تأیید رییس کل بانک مرکزی، امکان‌پذیر است. در خصوص شرط سنی موضوع این بند، حداکثر سن داوطلبان تصدی سمت مدیریتی در مؤسسـه اعتباری دولتی تابع قوانین مربوطه است.عدم شمول «قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان» و اصلاحات بعدی آن بر داوطلب نیز باید رعایت شود؛ داشتن گواهینامه حرفه‌ای بانکداری اخذشده از موسسات مورد تأیید بانک مرکزی که از ابتـدای سال ١٤٠٠ لازم‌الاجرا می‌شود.

 نخستین واحدهای مسکن ملی در خرداد و تیر امسال افتتاح می‌شود
وزیر راه و شهرسازی از افتتاح نخستین سری طرح اقدام ملی مسکن در خرداد و تیر امسال خبر داد.
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی «محمد اسلامی» در خصوص طرح اقدام ملی مسکن، گفت: هم اکنون در سراسر کشور با
آماده سازی زمین، احداث ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در حال انجام است،بدین معنا که در برخی از مناطق آماده سازی زمین و در برخی مناطق ساخت خانه‌ها در حال انجام است.
اسلامی ادامه داد: احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن با مشارکت مردمی، و با حمایت‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور و بنیاد مسکن در شهرهای کوچک و سازندگان خوشنام در شهرهای بزرگ و مراکز استانها احداث می‌شود. امید است تا بر اساس وعده‌ای که داده شد،
۴۰۰ هزار واحد مسکونی دهک‌های چهار تا هفت با این روش در زمان مقرر تحویل متقاضیان شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه، طرح اقدام ملی برای دهک‌های یک تا سه با کمک سازمان‌های حمایتی، و برای دهک‌های ۴ تا ۷ با کمک انواع پروژه‌ها از جمله زمین ۹۹ ساله، زمین مشارکتی اجرایی و علمیاتی خواهد شد، توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی آمادگی کامل دارد تا با پروژه‌های مختلف و مشارکت مردم، طرح اقدام ملی مسکن را به سرانجام برساند.وی هدف از مشارکت بیشتر مردم را در طرح اقدام ملی مسکن، رونق و تحرک تولید مسکن در شهرهای گوناگونی که پروژه‌های مسکن راکد دارند، عنوان کرد و گفت: بار دیگر از سازندگان و سرمایه گذارانی که زمین و یا واحدهای مسکونی آماده واگذاری و یا واحدهای نیمه تمام دارند دعوت می کنیم تا برای مشارکت با وزارت راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن به ادارات کل راه و شهرسازی استان خود مراجعه و اعلام آمادگی کنند تا طرح‌های آنها نیز در مدار تولید مسکن قرار بگیرد.

جشنواره فروش اینترنتی رمضان آغاز شد
«جشنواره فروش اینترنتی رمضان» با ایجاد بستر خرید و فروش غیرحضوری (تلفنی و اینترنتی) اقلام ویژه و پرمصرف مورد نیاز مردم در این ماه،  همزمان با ماه مبارک رمضان از طریق سایت جشنواره به نشانی Bahar99.ir آغاز به کار کرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، به دنبال اجرای موفقیت آمیز مرحله اول جشنواره بهاره مجازی همدلی مردم و اصناف طی هفته پایانی اسفندماه ۱۳۹۸، مرحله دوم نیز از شانزدهم تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ برگزار گردید و در ادامه، جشنواره فروش اینترنتی ویژه ماه مبارک رمضان با ایجاد بستر خرید و فروش غیرحضوری (تلفنی و اینترنتی) اقلام ویژه و پرمصرف مورد نیاز مردم از جمله خرما، زولبیا، بامیه، آش و حلیم، از روز شنبه، ششم اردیبهشت ماه، همزمان با
 ماه مبارک رمضان آغاز شد.با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش ریسک‌های سلامتی مربوط به حضور هموطنان در سطح شهر، به منظور کمک به حفظ هرچه بیشتر سلامتی مردم عزیز و همچنین تسهیل دسترسی عمومی به تأمین اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان نظیر خرما، زولبیا، بامیه، آش و حلیم، فروش اینترنتی این محصولات در قالب «جشنواره فروش اینترنتی رمضان» و با رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

پرداخت بیمه بیکاری کرونا در انتظار تخصیص بودجه
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به شرایط خاص موجود منتظر اعلام و تخصیص اعتبار سازمان برنامه و بودجه کشور در ارتباط با موضوع پرداخت مقرری بیمه بیکاری مشمولان هستیم.
به گزارش ایرنا، دولت برای حمایت از معیشت کسانی که بالاجبار در دوره شیوع کرونا کار خود را از دست داده‌اند، پنج هزار میلیارد تومان در نظر گرفته که با تزریق به صندوق بیکاری، صرف حمایت از کسانی خواهد شد که با تعطیلی مشاغل در اپیدمی کرونا از ادامه کار بازمانده‌اند.
برای همین منظور سامانه ای به ادرس bimebikari.mcls.gov.ir  راه‌اندازی شد تا افراد درخواست خود را در ان ثبت کنند. مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با ایرنا گفت: تا کنون ۷۶٠ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند و  ۶۵٠ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناسایی شدند.