داوری انتخاب کتاب سال روزهای پایانی را می گذراند

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر گفت:بیستمین دوره انتخاب کتاب سال استان که با انتشار فراخوان از مرداد ماه سال جاری کار خود را آغاز کرده است، به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.

خراسان رضوي-خبرنگار آفرينش
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر گفت:بیستمین دوره انتخاب کتاب سال استان که با انتشار فراخوان از  مرداد ماه سال جاری کار خود را آغاز کرده است، به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.
بی بی فاطمه حسینی افزود: در میان بیش از،۴۰۰۰ عنوان کتاب که در دو سال اخیر در استان به چاپ رسیده است، ۹۳۰ عنوان متناظر با محورهای فراخوان انتخاب و وارد دبیرخانه این دوره شد.
وی افزود: در مرحله داوری اولیه، تعدادی از این کتاب ها پالایش شده و سرانجام ۴۱۱ عنوان به هیات داوران بازخوانی ارائه شده است. که در نهایت  تعداد ۱۹۳ عنوان کتاب در بخش‌های ادبیات 36 عنوان.کودک 70 عنوان.علوم سیاسی و اجتماعی 26 عنوان.علوم تربیتی و روانشناسی 21 عنوان.دینی 35 عنوان و هنر 5 عنوان به مرحله نهایی راه یافتند.
حسینی خاطرنشان کرد: برای هر محور فراخوان،  از اساتید و کارشناسان متخصص برجسته بهره گرفته ایم و امیدواریم برترین کتاب‏های منتشر شده را از این بستر ترویج و حمایت کنیم.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پایان وعده داد:بنا داریم آیین نهایی انتخاب کتاب سال را در هفته کتاب برگزار و نتایج را اعلام نماییم.