ضرورت تحکیم روابط اقتصادی شهرهای خواهرخوانده تبریز و استانبول

شهردار تبریز:

شهردار تبریز بر ضرورت بهره مندی از توان اقتصادی شهر های خواهرخوانده در برگزاری همایش‏های بین المللی فرصت‏های سرمایه گذاری تبریز تاکید کرد.

تبریز-توفیقی
شهردار تبریز بر ضرورت بهره مندی از توان اقتصادی شهر های خواهرخوانده در برگزاری همایش‏های بین المللی فرصت‏های سرمایه گذاری تبریز تاکید کرد.
یعقوب هوشیار ضمن دیدار با ابراهیم دوغان سالمان معاون و عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی استانبول با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و زبانی میان شهرهای تبریز و استانبول از جمله زبان بر تقویت مفاد خواهرخواندگی این دو شهر تاکید کرد و تحکیم ارتباطات بیش از پیش دو کشور دوست و همسایه را خواستار شد.
وی با بیان اینکه تبریز دارای ظرفیت های بزرگی در بخش‏های مختلفی از جمله صنایع ، تولید فولاد و صنایع غذایی بوده که محصولات آنها به بیش از ۷۰ کشور در دنیا صادر می شود، افزود: مطابق با برنامه های مدون راهبردی عملیاتی، شهرداری تبریز بر روی هوشمند سازی و پیشبرد برنامه های کلان زیست محیطی متمرکز شده و بر همین اساس عنوان پاک ترین شهر ایران را به خود اختصاص داده است.
شهردار تبریز ضمن دعوت از اعضای اتاق بازرگانی و سرمایه گذاران شهر استانبول به همایش بین المللی فرصت‏های سرمایه گذاری تبریز، بر تحکیم روابط اقتصادی این دو شهر خواهرخوانده تاکید کرد.
هوشیار با بیان اینکه رسیدن به میزان ۱۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه خیلی دور نیست، اظهار کرد:منطقه آزاد ارس و شهرک سرمایه گذاری خارجی دو زیر ساخت مهم اقتصادی تبریز است علاقمندی سرمایه گذاران خارجی را به خود معطوف کرده اند و هم اکنون سرمایه گذاران ترکیه ای نیز در آنجا مشغول فعالیت تجاری و اقتصادی هستند .
وی با بیان اینکه هوشمند سازی یکی از مهمترین محور های این همایش بزرگ بین المللی است یاد آور شد: ظرفیت‏های بی نظیری در زمینه هوشمند سازی بخش‏های مختلف اقتصادی کشور ترکیه و به ویژه شهر استانبول وجود دارد و امیدوارم روند تبادلات اقتصادی تسریع شود .
یعقوب هوشیار عنوان کرد: تبریز یکی از پنج کلانشهر مهم کشور ایران است و برند اولین‏های ایران را به خود اختصاص داده است و در طول تاریخ ۵ بار پایتخت ایران بوده و بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی ثبت شده دارد.
ابراهیم دوغان سالمان معاون و عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی استانبول نیز در جریان این دیدار، گفت:۷۰۵۱ شرکت ایرانی در ترکیه به ثبت رسیده است و در حال حاضر تعداد زیادی از سرمایه گذاران ایرانی در ترکیه مشغول فعالیت تجاری و اقتصادی هستند .