پنجره واحد خدمات الكترونیك شهرداری راه‌اندازی می‌شود

در جلسه ۲۵۸ شورای اسلامی شهر قدس عنوان شد؛

تجلیل از سیدمحمد سرحدی از جانبازان گرانقدر و استاد خوشنویسی، بررسی موضوعات مختلف حوزه مدیریت شهری از جمله ساماندهی نمای ساختمان‌ها، رونق‌بخشی به فرهنگسراها و بهره‌برداری از اماکن ورزشی و تصویب لوایح ارسالی از سوی شهرداری مهم‌ترین بخش‌های جلسه ۲۵۸ شورای اسلامی شهر قدس بود.

شهرستان قدس-مژگان علیقارداشی
تجلیل از سیدمحمد سرحدی از جانبازان گرانقدر و استاد خوشنویسی، بررسی موضوعات مختلف حوزه مدیریت شهری از جمله ساماندهی نمای ساختمان‌ها، رونق‌بخشی به فرهنگسراها و بهره‌برداری از اماکن ورزشی و تصویب لوایح ارسالی از سوی شهرداری مهم‌ترین بخش‌های جلسه ۲۵۸ شورای اسلامی شهر قدس بود.
دویست و پنجاه و هشتمین جلسه پارلمان شهری قدس به ریاست سعید ششگل‌نژاد و با حضور دیگر اعضای شورا و شهردار برگزار گردید.
در ابتدای جلسه، رئیس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و سالروز شهادت شهید محراب آیت‌الله دستغیب، بار دیگر جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل در غزه با حمایت آمریکای جنایتکار را محکوم کرد.
در ادامه جلسه، یکی دیگر از نخبگان شهرقدس میهمان پارلمان شهری بود و نمایندگان مردم و شهردار قدس از سیدمحمد سرحدی از جانبازان معزز دوران دفاع مقدس و استاد خوشنویسی تجلیل کردند.سرحدی دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران بوده و از اقدامات و افتخارات شایان توجه وی می‌توان به خوشنویسی ۴ جلد از کتب ادبی و کسب رتبه‌های دوم و سوم کشوری در عرصه خوشنویسی اشاره کرد.
در ادامه سعید ندیری در نطق پیش از دستور خود به موضوع نمای ساختمان‌ها پرداخت و خواستار توجه به معماری ایرانی -اسلامی در نمای ساختمان‌ها و ساماندهی این موضوع با هدف ارتقای سیما و منظر شهری شد.
سیدمحمد یحیی‌زاده دومین سخنران پیش از دستور این جلسه بود که به بیان مطالبی در خصوص بهره‌برداری بهینه‌تر از اماکن ورزشی در راستای رضایتمندی مردم، لزوم ساماندهی و رونق‌بخشی به فرهنگسرا‌ها و... پرداخت.
حسین چناقچی نیز در نطق پیش از دستور خود از بحران قطعی‌های مکرر آب در شهرقدس انتقاد کرد و از مسئولان آبفای غرب استان خواست نسبت به رفع مشکلات این حوزه از جمله بازسازی شبکه فرسوده آب و فاضلاب، همکاری در ترمیم حفاری‌های شهر و... اقدام نمایند. وی همچنین خواستار ساماندهی و نصب تابلوهای معرف شهرقدس در ورودی‌های شهر شد.
در ادامه جلسه، سعید شهلی شهردار قدس پاسخگوی سوالات نمایندگان مردم در پارلمان  شهری بود.وی در سخنان خود از راه‌اندازی پنجره واحد خدمات، نرم‌افزار پلیس ساختمانی و حریم، نرم‌افزار شهرسازی و ساماندهی املاک به صورت الکترونیکی در این شهرداری خبر داد.
شهردار قدس همچنین به تشریح اقدامات  انجام شده در رابطه با کمیته نما و منظر، ساماندهی فرهنگسراها، طراحی و نصب المان‌ها و تابلوهای ورودی شهر و تحویل پل پیامبر اعظم (ص) از سوی اداره راه به شهرداری پرداخت.
همچنین موضوعات مختلفی همچون تکمیل سامانه شفافیت شهرداری، تعیین تکلیف برخی از واحدهای تجاری، انعقاد تفاهم‌نامه با اورژانس جهت ارائه خدمات به شهروندان با در اختیار گذاشتن یک دستگاه اتوبوس، ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی سطح شهر، لوایح ارسالی از سوی شهرداری و...مورد بحث و بررسی نمایندگان مردم و شهردار قدس قرار گرفت.