این غذاها و نوشیدنی‌ها درد مفاصل شما را کاهش نمی‌دهد

استئوآرتریت و اختلال مفاصل یکی از مهم‌ترین دردهایی است که بسیاری افراد به ویژه در میانسالی از آن رنج می‌برند. ناراحتی مفاصل و دیگر اختلالات مفصلی ممکن است فعالیت بدنی را در افرادی که این بیماری را تجربه می‌کنند کاهش دهد و در نتیجه باعث نداشتن تعادل انرژی و افزایش وزن شود.

استئوآرتریت و اختلال مفاصل یکی از مهم‌ترین دردهایی است که بسیاری افراد به ویژه در میانسالی از آن رنج می‌برند. ناراحتی مفاصل و دیگر اختلالات مفصلی ممکن است فعالیت بدنی را در افرادی که این بیماری را تجربه می‌کنند کاهش دهد و در نتیجه باعث نداشتن تعادل انرژی و افزایش وزن شود.
به گزارش ايسنا،  یکی از عوامل مؤثر در بیماری‌های مفصلی و دردهای استخوانی جلوگیری از افزایش وزن است. افزایش وزن می‌تواند مشکلات موجود را تشدید کند چون فشار اضافی روی مفاصل باعث تحریک خطر اختلالات مفصلی اضافی خواهد شد.
بنا به نظر متخصصان تغذیه، استفاده از رژیم‌های غذایی سرشار از مواد مغذی می‌تواند مؤثر واقع شود. چون می‌توانند از طریق بهبود متابولیسم غضروف‌ها از سلامت مفاصل نیز حمایت کنند. همچنین در پیشگیری یا التیام اختلالات مفصلی نیز نقش دارند. مدیریت وزن و سبک زندگی فعال نیز در سلامت مفاصل نقش مهمی دارند. در صورت ابتلا به مشکلات مفصلی تا حد امکان مصرف این مواد غذایی را کاهش دهید:
نوشیدنی‌ها و غذاهایی که در صورت ابتلا به آرتروز باید از آن‌ها اجتناب کنید عبارتند از: گوشت قرمز، قندها، لبنیات پرچرب، چربی‌ها، نمک، غذاها و نوشیدنی‌های شیرین، غذاهای سرخ شده، مواد غذایی کنسرو شده، الکل، غذاهای فرآوری شده و حاوی گلوتن.
 مواد غذایی برای تسکین دردهای مفصلی
دکتر غلامرضا نادری، متخصص ارتوپد، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در مورد مشکلات مفصلی می‌گوید: درد مفاصل معمولاً یکی از علائم التهاب است. اگرچه هنوز اطلاعات کامل و درستی از چگونگی نقش مواد غذایی در کاهش درد مفاصل وجود ندارد، اما نباید تأثیر رژیم غذایی و مصرف بعضی مواد غذایی را در شدت دردهای مفصلی نادیده گرفت. دیگر مواد مغذی که ممکن است به تسکین درد مفاصل کمک کنند عبارتند از:
پروبیوتیک‌ها که می‌توان آن‌ها را در ماست سنتی و بعضی پنیرها یافت. اسیدهای چرب امگا ۳، کلسیم و ویتامین K.
 رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان
بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد داشتن رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند به کنترل درد و بهبود سلامت جسمانی کمک کند.
 ملاحظات تغذیه‌ای در سلامت مفاصل
موسسه ملی بهداشت و سلامت آمریکا (NIH) توصیه می‌کند بزرگسالان باید روزانه ۱۵ میکروگرم ویتامین D دریافت کنند. به گفته دکتر نادری، این مواد غذایی از معدود غذاهای سرشار از ویتامین D هستند. بنابراین بهتر است در صورت امکان، آن‌ها را در از طریق مصرف این مواد غذایی در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید:
 توجه به تأمین ویتامین D مورد نیاز
به گفته دکتر نادری، بدن ما می‌تواند ویتامین D مورد نیاز خود را از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید کند یا آن را از طریق
رژیم غذایی دریافت کند. یکی از منابع اصلی ویتامین D، خورشید است. این ویتامین هنچنین می‌تواند در بهبود خلق و خو و کاهش نشانه‌های افسردگی نیز مؤثر واقع شود.
و ... .