تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

وزیر آموزش و پرورش گفت: تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور، مسیری برای پررنگ شدن تلاش دانش آموزان در دوران تحصیل است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور، مسیری برای پررنگ شدن تلاش دانش آموزان در دوران تحصیل است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش با نخبگان دانش آموزی استان هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به قطعی شدن تاثیر امتحانات نهایی در کنکور گفت: دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، امتحانات نهایی دارند و این تصمیم فراهم نمودن مسیری روشن برای دانش آموزانی است که در طول دوران تحصیل خود تلاش می‌کنند و نقش موسسات کنکوری را کمرنگ خواهد کرد.
وی ادامه داد:  مصوبه تاثیر قطعی امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان دانشگاها نشان داد که دانش آموزان مناطق محروم می‌توانند به دانشگاه خوب راه یابند و نشانه آن در نفرات برتر کنکور مشخص بود که تعداد زیادی از این نفرات از مناطق محروم بودند.
صحرایی ادامه داد: هیچ مکانی به اندازه مدارس زنده و فعال نیست و  ۹ ماه از سال دانش آموزان در مدارس حضور دارند و از فضای آموزشی استفاده می‌کنند و با راه افتادن جریان مدرسه سازی در فواصل زمانی معین، مدارس نوسازی و تجهیز می‌شوند.
 در سال آینده ۷۲ هزار نیروی معلم استخدام خواهیم کرد
صحرایی افزود: آموزش وپرورش سازمان عظیمی است به طوریکه  ۴۰ درصد کل نیروهای دولت در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستند و این نشان از ظرفیت عظیم دستگاه تعلیم و تربیت است.
وی ادامه داد: در سال آینده ۷۲ هزار نیروی معلم استخدام خواهیم کرد و خوشبختانه به برکت انقلاب و خدمات دولت سیزدهم در دورترین و  صعب العبورترین مناطق کشور هم معلم داریم.
وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد: معلمانی داریم که همراه با ایل نشینان کوچ میکنند، معلمانی داریم که در کلاسهایی که تنها  ۱ یا ۲ دانش آموز دارند، تدریس می‌کنند، معلمانی داریم که در مناطقی مشغول به علم آموزی هستند که از حداقل امکانات نظیر آب، برق و ... نیز محروم هستند و این موارد حاکی از عشق معلمان به دانش آموزان است.
 باسواد شدن ۹۸ درصد از مردم کشور از خدمات ویژه انقلاب اسلامی است
وی گفت: در زمان پیش از انقلاب از هر ۲ نفر تنها یک نفر سواد داشته ولی الان نرخ باسوادی در کشور به ۹۸ درصد رسیده است و این مصداق عینی خدمات انقلاب اسلامی در راستای پیشرفت و توسعه کشور است.
 یک پنجم افتتاح مدارس در کشور به هرمزگان اختصاص یافته است
وی بیان کرد: در دهه فجر امسال به صورت همزمان در سراسر کشور ۱۰۰۰ مدرسه افتتاح خواهد شد که ۲۰۰ باب آن در هرمزگان است و در دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی به خوبی محقق شده است.
 در دولت سیزدهم در استان هرمزگان نهضت مدرسه سازی جریان یافته است
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سرانه فضای آموزشی در کشور گفت: سرانه فضای آموزشی  به ازای هر دانش آموز در کشور ۵/۲۳ متر مربع است که این سرانه در استان هرمزگان ۴/۸۰ است. خوشبختانه  در دولت سیزدهم مدرسه‌سازی در استان هرمزگان شتاب زیادی گرفته است؛ به طوریکه در طول چند روز اخیر یک پنجم کل افتتاحیه‌های مدارس  به هرمزگان اختصاص یافته است.