پیست بین المللی دیزین کرج به صورت آزمایشی بازگشایی شد

پیست بین المللی دیزین شهرستان کرج پس از یکسال تعطیلی و با استاندارد سازی تجهیزات به صورت آزمایشی بازگشایی شد.

پیست بین المللی دیزین شهرستان کرج پس از یکسال تعطیلی و با استاندارد سازی تجهیزات به صورت آزمایشی بازگشایی شد.
به گزارش ايرنا، اسفند سال گذشته پیست بین المللی دیزین به دلیل نقص فنی تجهیزات و با ورود دستگاه قضایی تعطیل و بازگشایی دوباره آن منوط به رفع مشکل فنی تجهیزات تله کابین و سایر امکانات این مجموعه شده بود.
تا پیش از این، سالهای متمادی فعالیت تله کابین ها، تله سیزها و اسکی های بشقابی سبب فرسودگی و غیر استاندارد شدن این تجهیزات و امکانات شده بود.
برهمین اساس و پس از شناسایی حدود ۸۰ نقطه آسیب زا در پیست بین المللی دیزین و با انتخاب بهره بردار جدید، این نقاط در طول یکسال اخیر بازسازی و به روز رسانی شد.
رییس کارگروه توسعه و بهره برداری شرکت تعاونی روستای ولایت رود و بهره بردار پیست بین المللی دیزین کرج با بیان اینکه تمام نقاط مد نظر استاندارد البرز در مورد این پیست بازسازی شده است، گفت: با اقدامات صورت گرفته نامه فک پلمب از سوی دادستانی کرج دریافت شد و دیزین به صورت آزمایشی بازگشایی شد.
علی سولقانی با بیان اینکه این پیست به مدت یک هفته به صورت آزمایشی فعالیت خواهد کرد، اظهار کرد:با توجه به تاثیرگذاری دیزین در اقتصاد منطقه و در کنار آن جلوگیری از نابود شدن یکی از بزرگترین ظرفیت های کشورمان در حوزه گردشگری و ورزشی تمام هم و غم ما بر این بوده تا استانداردهای مدنظر سازمان استاندارد به درستی انجام شود.
وی با اشاره به حمایت‏های صورت گرفته از سوی دولت در راستای بازگشایی پیست بین المللی دیزین تصریح کرد:اعتماد صورت گرفته از سوی مسئولان دولتی برای واگذاری دیزین به بومیان و مردم برای بازسازی این پیست که سالها است بدون هیچ گونه استانداردسازی مورد بهره برداری قرار گرفته بود موجب شد تا مردم به صورت شبانه روزی پای کار آمده و تمام توان خود را بر این گذاشته تا پیست بین المللی دیزین را به روز رسانی کرده که این اعتماد امروز جواب داده و شاهد بازگشایی آن باشیم.
پیست دیزین با ارتفاع بین ۲ هزار و ۶۵۰متر تا سه هزار و ۶۰۰ متر از سطح دریا، واقع در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال کرج دارای سه تله کابین ،  ۲ خط تله سیژ، هفت تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی است.
در پیست بین المللی دیزین ۲ هتل ، ۱۹ کلبه و پنج رستوران وجود دارد.