برنامه وزارت علوم جهت تألیف کتاب‌های درسی با مطالعات ملی و فراملی

وزیر علوم مطرح کرد:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تهیه دستورالعمل تدوین و تألیف کتاب‌های درسی با مطالعات تطبیقی ملی و فراملی خبر داد و گفت: مدرسان معارف خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تهیه دستورالعمل تدوین و تألیف کتاب‌های درسی با مطالعات تطبیقی ملی و فراملی خبر داد و گفت: مدرسان معارف خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی هستند.
به گزارش وزارت علوم، محمد علی زلفی‌گل در نشست سراسری اساتید معارف اسلامی دانشگاه‌ها با قدردانی از نیروهای نظامی و انتظامی و تمام کسانی که در لباس خدمت جان خود را در سبد اخلاص گذاشته تا از جان و ناموس کشور دفاع کنند و امنیت و آرامش را به ما هدیه دهند، گفت: اساتید معارف اسلامی در صف اول دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند چرا که باید پاسخگوی تمامی ابهامات نسل جوان و در برخی موارد پاسخگوی کم‌کاری‌های مسؤولان باشند.
وزیر علوم با اشاره به تدوین برنامه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور در ابتدای تحویل وزارت تصریح کرد: زمانی که برنامه‌های وزارت را تدوین می‌کردیم فرمایشات مقام معظم رهبری، سند تحول دولت مردمی سیزدهم، رستاخیز علمی و تلاش برای مدیریت منابع انسانی، اقتصادی، علمی و… را مدنظر گرفتیم و بر اساس آن برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت خود را به رشته تحریر درآوردیم.
زلفی‌گل بیان کرد: توجه به بهره‌وری در آموزش عالی؛ دانشگاه پیشرو به جای دانشگاه پیرو، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری علمی، توجه به دانش و تولید اشتغال از طریق پارک‌های علم و فناوری و.. مواردی بود که در تدوین برنامه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری به آن‌ها توجه شد.
وی با بیان اینکه برنامه‌های وزارت علوم می‌بایست باید به گونه‌ای باشد که دانش آموختگان ما دانا و عاقل باشند اظهار کرد:اگر قرار است از منابع داخلی خود در پیشرفت کشور استفاده کنیم باید استعدادها را رشد دهیم و جامعه دانا ایجاد کنیم.
وزیر علوم با اشاره به زمان بر بودن و پلکانی بودن دستیابی و رشد دانایی گفت:جامعه دانا بر اساس عقل، قانون و علم در بستر فرهنگ ایجاد می‌شود و فرهنگ سالم بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه محسوب می‌شود چرا که فرهنگ‌اندیشه و انگیزه را ایجاد می‌کند.
وی عنوان کرد:اولویت‌های ما در برنامه‌های تحویلی به دولت، مرجعیت علمی، دیپلماسی علم و فناوری و نوآوری، آموزش و پژوهش و برون داد هدفمند بوده است.
زلفی‌گل با اشاره به اقدامات انجام شده با هدف دستیابی به توسعه در حوزه علم و پژوهش و کارافرینی گفت؛ تأسیس معاونت فناوری و نواوری، تأسیس صندوق علوم تحقیقات و فناوری، راه‌اندازی سامانه نظام‌ایده‌ها و نیازها (نان)، اجرای طرح‌های شاگرد فناورپرور، ارتقا مرجعیت دیپلماسی و بهره‌وری علمی، طراحی نظام سنجش و انگیزش جدید، اجرای خاموش آمایش آموزش عالی، از سرگیری آموزش حضوری پس از دوسال کرونا، مدیریت اعتراضات دانشجویی ۱۴۰۰، تأسیس پژوهشکده همسان فناوری‌های نوین علم و صنعت، طراحی و اجرای جشنواره بین‌المللی فناوری و نواوری خوارزمی، تأسیس پارک بین‌المللی ایران و ده‌ها برنامه دیگر از برنامه‌های شاخص اجرا شده و در حال اجرای وزارت علوم است.