۹۵ درصد مردم امکان دسترسی به داروهای نسل جدید دیابت را ندارند

فوق تخصص غدد و متابولیسم:

یک فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: بیش از ۹۵ درصد مردم به خاطر قیمت بالای دارو، امکان دسترسی به داروهای نسل جدید دیابت را ندارند و بیمه‌ها باید حمایت کنند.

یک فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: بیش از ۹۵ درصد مردم به خاطر قیمت بالای دارو، امکان دسترسی به داروهای نسل جدید دیابت را ندارند و بیمه‌ها باید حمایت کنند.به گزارش خبرگزاری مهر، محسن خوش‌نیت افزود: بحث عدالت و دسترسی به خدمات سلامت خصوصاً دارو برای بیماران دیابتی که جمعیتی بالغ بر ۶ میلیون نفر را شامل می‌شوند بسیار اهمیت دارد. این موضوع در همه دنیا مطرح است و روزبه‌روز داروهای جدیدی نیز به بازار عرضه می‌شود. داروهایی که در حوزه دیابت طی دو دهه گذشته به بازارهای ایران و جهان وارد شده بسیار زیاد است و هر دارویی که وارد بازار می‌شود می‌تواند فواید زیادی را به دنبال داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه داروهای جدید نسبت به داروهای قدیمی قیمت بیشتری دارند، خاطرنشان کرد: هزینه فناوری و تولید این داروها بسیار زیاد است و درواقع این داروها با کمک به کنترل راحت‌تر بیماری، تحول بزرگی در درمان دیابت ایجاد کرده‌اند و به همین دلیل بیشتر دولت‌ها در این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند.