توسعه شهری و ساخت مسکن در شهرجدید امیرکبیر شتاب قابل قبولی دارد

نشست مشترک مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر و فرماندار اراک؛

نشست مشترک "دکتر امیر هادی" فرماندار شهرستان اراک و "مهندس سعید میرزائی" مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر به میزبانی فرمانداری اراک برگزار و ابعاد مختلف فعالیت های صورت گرفته در شهرجدید امیرکبیر بررسی شد.

توسعه شهری و ساخت مسکن در شهرجدید امیرکبیر شتاب قابل قبولی دارد

اراک-خبرنگار آفرينش
نشست مشترک "دکتر امیر هادی" فرماندار شهرستان اراک و "مهندس سعید میرزائی" مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر به میزبانی فرمانداری اراک برگزار و ابعاد مختلف فعالیت های صورت گرفته در شهرجدید امیرکبیر بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر، "دکتر امیر هادی" فرماندار اراک با اشاره به چشم انداز ایجاد شهرهای جدید در کشور اظهار داشت: معمولاً شهرهای جدید برای تمرکززدایی کالبدی اقتصادی و اجتماعی در ناحیه شهری شهرهای بزرگ طراحی می شوند تا با وجود جاذبه نزدیکی به شهرهای بزرگ جمعیت تشویق به خروج از مادرشهر شوند تا اسکان به همراه اجرای برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی فراهم آید. بدین ترتیب جذب سرریز های جمعیتی ساماندهی فضایی مادرشهر و ناحیه شهری بهبود وضعیت محیط کار زندگی سالم و اجتماعی کامل میسر می‏شود این درحالیست که براساس گزارشات موجود خوشبختانه توسعه شهری و ساخت مسکن در شهرجدید امیرکبیر شتاب قابل قبولی دارد.
وی افزود:شهرهای جدید در کشورهای مختلف برحسب ضرورت‌ها و کارکردهای‌ آنها احداث می‌شوند و این سیاست می‌تواند از کشوری به کشور دیگر و حتی از منطقه‌ای در یک کشور به منطقه دیگر در همان کشور تفاوت داشته و ضرورت یا عدم ضرورت آن متناسب با شرایط اقتصادی اجتماعی بخصوص ویژگی‌های فرهنگی مردم مشخص می‌شود.
امروز هدف از ایجاد شهرهای جدید تحقق ایده سکونت‌گاه‌های ایده‏آل یا مدینه فاضله نیست بلکه تمرکززدایی از مراکز شهری بزرگ، هدف و آرمان اصلی آن است، با این وجود در ایران نگاه به موضوع شهرهای جدید نگاه متفاوتی نسبت به سایر کشورهاست و کارایی و عملکرد آن نیز در ایران با اهداف واقعی ایجاد شهرهای جدید در جهان متفاوت است. به عبارت دیگر به نظر می‌رسد در ایران احداث شهرهای جدید با توجه به ضرورت‌ها و نیازهای ملی و منطقه‌ای از یک طرف و آمادگی‌های فرهنگی، اجتماعی از طرف دیگر احداث نشده است، در حالی که در بسیاری از کشورهای پیشرو در امر شهرسازی و برنامه‏ریزی شهری چنین زمینه‌هایی هم در سطح ملی و هم در سطح منطقه‌ای لحاظ شده و احداث شهرها با ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی کلانشهرها تطبیق داده شده است.
هادی ادامه داد: تلاش ما براین است تا کمک لازم را برای توسعه شهری شهرجدید امیرکبیر به کار بسته و بستری فراهم سازیم که مردم رغبت بیشتری برای حضور و سرمایه گذاری در این شهرجدید داشته باشند هرچند خوشبختانه شاهد این مهم هستیم و بخش عمده ای از متقاضیان نهضت ملی مسکن به رغم ثبت نام در اراک مایل به تغییر به این شهرجدید هستند، از سویی با تمام توان از راه اندازی خط ریلی اراک به شهرجدید امیرکبیر استقبال می کنیم چراکه قطعا این موضوع استقبال از شهرجدید امیرکبیر را چندبرابر خواهد ساخت.
 شتاب مسکن سازی در شهرجدید امیرکبیر در دولت سیزدهم
"مهندس سعید میرزائی"مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر در این دیدار با ارائه گزارشی از روند فعالیت‏های صورت گرفته در شهرجدید امیرکبیر اظهار داشت:خوشبختانه از ابتدای دولت سیزدهم مسکن و توسعه شهرهای جدید سرعت خوبی به خود گرفته به طوری که طی سال‏های اخیر بیش از 1100 واحد مسکن در شهرجدید امیرکبیر ساخته شده درحالیکه تا به امروز و در دولت سیزدهم بیش از 6 هزار واحد در این شهرجدید ساخت مسکن تعریف شده است.
وی افزود:خوشبختانه پیگیری و اقدامات خیلی خوبی در راستای حل مشکل تردد در بین اراک به شهرجدید امیرکبیر صورت گرفته که فاز نخست مطالعاتی آن پایان گرفته، مصوبات اولیه شورای ترافیک استان اخذ و منتظر نظرنهایی و تایید رئیس راه آهن کشور هستیم.
میرزائی ادامه داد:شهرهای جدید معمولاً با هدف جلوگیری از گسترش بی رویه شهرهای بزرگ و جذب سرریز جمعیت آنها و نیز جلب مهاجرین احتمالی به عنوان موج‎گیر تأسیس می شوند.در شهرهای جدید فاصله بسیار بیشتر از شهرک با شهر اصلی است و معمولاً خارج از نفوذ شهر مادر هستند و بدون شک نحوه اداره امور این شهرها مؤثرترین شاخصی است که به صورت مستقیم در چند و چون زندگی در شهرهای جدید تأثیر می گذارند.از این روست که تمام تلاش ما بر توسعه زیرساخت‏ های شهری، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در این شهر جدید قرار گرفته است.