یکی از بحران های موجود در دنیا موضوع انرژی است

مشاور مرکز خدمات نوآوری اتاق بازرگانی البرز؛

مشاور مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز در نشست با فعالان حوزه قطعات خودرو استان گفت:قطعات خودرو تولید داخل از نظر میزان تاثیرگذاری بر محیط‌زیست کشور و آلودگی آن کنترل شود.

کرج-فرشته خاکپور
مشاور مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز در نشست با فعالان حوزه قطعات خودرو استان گفت:قطعات خودرو تولید داخل از نظر میزان تاثیرگذاری بر محیط‌زیست کشور و آلودگی آن کنترل شود.
به گزارش خبرنگار آفرینش، داود فدایی در دومین نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی مرکز خدمات نوآوری اتاق بازرگانی البرز با تولید کنندگان حوزه قطعات خودرو استان،  با بیان اینکه یکی از بحران‌های موجود در دنیا موضوع انرژی است، گفت: سوخت‌های فسیلی محدود و غیرقابل تجدید است و باید از موارد جایگزین آن مانند هیدروژن استفاده کرد که به راحتی در دسترس بوده و به عنوان فراوان‌ترین عنصر موجود در سطح زمین و به روش‌های مختلف قابل تولید است.
وی در ادامه با اشاره به محدود کردن استفاده از خودروهای برقی در کشورهای اروپایی و آمریکایی به دلیل محدودیت در تولید باتری گفت:اکنون کشورهای توسعه‌یافته دنیا بر تولید خودروهای هیدروژنی بیشتر تمرکز دارند.
فدایی با بیان اینکه تحولات کنونی حوزه خودرو در دنیا بر تولیدات ایرانی نیز اثرگذار خواهد بود، افزود:خودروسازان کشور نیز در مسیر تولید خودروهای هیدروژنی حرکت خواهند کرد؛ زیرا انرژی موتور این خودروها به جای باتری از تجزیه هیدروژن تامین می‌شود.
وی تاکید کرد:خودروهای هیدروژنی نسبت به خودروهای الکتریکی آلودگی کمتری تولید می‌کنند، به همین دلیل نگاه بسیاری از طرفداران محیط‌زیست به تولید و استفاده از این خودروها معطوف است.
مشاور مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری عنوان کرد:یکی از مشکلات فعالان اقتصادی که سرمایه زیادی را صرف تولید کرده‌اند، مشکل تامین نیروی انسانی و در کنار آن انرژی است.وی با تاکید بر اینکه افزایش توان، تخصص و مهارت از اصول بسیار مهم برای ورود به بازارهای بین‌المللی است، گفت:شناخت رقبا، بازارهای هدف، مصرف‌کنندگان نهایی و فرهنگ کشورهای هدف نیز از دیگر موارد مهم و حائز اهمیت است.
فدایی با اشاره به اهمیت توجه به میزان تاثیر قطعات خودروی تولید داخل بر میزان آلودگی محیط‌زیست عنوان کرد:در دنیا به این موضوع دقت بسیاری می‌شود و باید در تولید قطعات خودرو در کشور بر این نکته متمرکز شویم.وی در ادامه گفت:از سوی اتاق بازرگانی البرز این فرصت برای اعضاء و  بنگاه‌های اقتصای استان فراهم شده است تا از مشاوره مرکز خدمات نوآوری استفاده کرده و در ادامه راهکارهای مناسب برای حل چالش‌های پیش‌رو در زمینه‌های مختلف از جمله تامین انرژی با استفاده از سوخت‌های جایگزین را دریافت کنند.