رونمایی و تحویل نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول در شرکت ماشین سازی اراک

نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول در شرکت ماشین سازی اراک رونمایی و تحویل شد و ایران رسما به جمع تولیدکنندگان این محصول پیوست.

نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول در شرکت ماشین سازی اراک رونمایی و تحویل شد و ایران رسما به جمع تولیدکنندگان این محصول پیوست.
این محصول بومی‌سازی شده شامل راکتورهای اصلی تولید متانول با نام R۳۰۰۱ است که برای اولین بار در ایران ساخته شده و با تولید این تجهیز، ایران در بین ۵ کشور تولید کننده این راکتورها در جهان قرار گرفت.
در فاز اول قرارداد، ساخت ۶ دستگاه از این راکتورهای تبدیل گاز سنتز به متانول برای طرح‌های سیراف و دنا، از شرکت های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان، امضا شده است.
به گزارش ایسنا، در این آیین رضا سرایی مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک گفت:این شرکت به عنوان یک مجموعه دانش بنیان و صنعتی صنعت ساز شناخته می‏شود.
وی با اشاره به اینکه همه کشورها در مسیر توسعه خود، واحدهایی چون ماشین سازی را سرمایه می کنند تا بتوانند تجهیزات مورد نیاز صنعت را طراحی، مهندسی و تولید کنند، افزود: در همه این سال ها همه تجهیزات حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، تجهیزات فولادی، سازه های فلزی و ...توسط این واحد صنعتی ساخته شده است و قابلیت تولید و طراحی و مهندسی انواع و اقسام تجهیزات مهندسی را دارد.
سرایی تصریح کرد:در حال حاضر این شرکت دارای ۵ گروه صنعتی در داخل خود و ۵ شرکت در خارج از خود است.تا سال های گذشته رقیبی برای این شرکت وجود نداشت، اما در سال های اخیر شرکت هایی از دل ماشین سازی و نیروهای آموزش دیده در این شرکت به عنوان رقیب وارد عرصه تولید شده اند.
وی با بیان اینکه امروز این شرکت توانمندی ساخت پیچیده‌ترین تولیدات و تجهیزات حوزه فولاد و پتروشیمی را دارد، افزود:این تولیدات هم سطح استانداردهای بینالمللی است و شاهدیم که دانش فنی ساخت تجهیزات فرآیندی پتروشیمی متانول، ساخت راکتور فولاد، پل های PMP ارتش توسط ماشین سازی بومی شده و ماشینی طراحی شده است که قابلیت حفاری در عمیق ترین نقاط را دارد.در واقع توان ساخت هر تجهیزی در این شرکت وجود دارد.
مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک بیان کرد: توانایی اجرای پروژه های ملی و ابر پروژه ها به شکل EPC در ماشین سازی وجود دارد و در مسیر توسعه صنعتی کشور ورود به چنین پروژه هایی را وظیفه ذاتی خود می دانیم.
وی با بیان اینکه در راستای تعمیق ساخت داخل و کاهش قیمت تمام شده پروژه ها باید از ظرفیت موجود به خوبی استفاده شود، افزود:برای اولین بار در کشور، برج ۱۳۲ متری در محل سایت یکی از پتروشیمی ها، توسط ماشین سازی اراک ساخته شده است و بزرگترین برج صنعت پتروشیمی نیز در حال نصب است.