کتابخانه گردی، فضایی برای آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با باغستان کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی مطرح کرد؛

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت:طرح کتابخانه گردی، فضایی دلنشین برای آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با باغستان کتاب است.

اراك-خبرنگار آفرينش
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت:طرح کتابخانه گردی، فضایی دلنشین برای آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با باغستان کتاب است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، علی گودرزی‌زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی در ویژه برنامه کتابخانه‌گردی در کتابخانه عمومی آیت الله اراکی شهر اراک اظهار کرد: هرساله همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های کشور، ویژه برنامه کتابخانه‌گردی با هدف آشتی بیشتر مردم و به ویژه مسئولان با کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور برگزار می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال این برنامه در کتابخانه عمومی آیت الله اراکی شهر اراک و با حضور دوستداران کتاب و کتابخوانی برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با بیان اینکه کتابخانه گردی فضایی برای آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با باغستان کتاب است، ادامه داد: گاها برخی از مسئولان به دلیل مشغله‌های اجرایی که دارند، قدری از فضای کتاب فاصله گرفته اند که این بهانه، فرصت خوبی برای همراهی با کتاب و بهره‌گیری از باغستان کتاب است.
گودرزی‌زاده اظهار کرد: با توجه به بازتعریف جدیدی که کتابخانه‌های عمومی کشور از فضای کتابخانه دارند، امروز دیگر کتابخانه صرفا مکانی برای امانت گرفتن کتاب نیست، امروز دیگر فیزیک کتاب مطرح نیست، بلکه مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند که امور کتابخانه‌ها را پیش می‌برند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی وارد فضای فرهنگی و هنری و فضای کسب و کار و اقتصاد شده و در حال پیدا کردن نقش محوری در امور جامعه هستند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که هر فردی برای اولین مواجه‌اش با امورات زندگی، به کتابخانه رجوع کند.شاید این ایده برای محقق شدن به یک دهه زمان نیاز داشته باشد، اما امروز می‌توان از این فرصت استفاده کرد و خدمات را بهتر و بیشتر به مردم معرفی کرد.
گودرزی‌زاده در ادامه با اشاره به برگزاری اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: همزمان با برنامه کتابخانه‌گردی شاهد برپایی اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و آغاز سیزدهمین دوره جشنواره هستیم که این برنامه شاهراهی برای حضور همه مردم به عرصه کتابخوانی و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.