این غذاها کم‌چرب هستند ولی سالم نیستند

برخی غذاهای کم‌چرب یا رژیمی ممکن است آنقدرها هم که فکر می‌کنید سالم نباشند.

برخی غذاهای کم‌چرب یا رژیمی ممکن است آنقدرها هم که فکر می‌کنید سالم نباشند.
به گزارش  همشهری آنلاین، غذاهای کم‌چرب به گفته متخصصان سلامت، احتمالاً بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارند. اگرچه پیش‌تر این ایده مطرح شد که کاهش چربی باعث کاهش کالری می شود (و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود)، اکنون می دانیم که همه چربی‌ها برابر نیستند. برخی از آنها مانند اسیدهای چرب امگا ۳ و چربی‌های تک غیراشباع دارای مزایای سلامتی فوق‌العاده‌ای مانند کاهش التهاب و ارتقای سلامت قلب هستند.
صرف نظر از نوع، چربی کلا مضر نیست، بلکه یک درشت مغذی ضروری برای زندگی انسان است. (و اکنون مشخص شده است که خوردن چربی شما را چاق نمی کند.) با این حال، برخی از تولیدکنندگان مواد غذایی به تولید نسخه های کم چرب محصولات خود ادامه می دهند. برای برخی از افرادی که به دلایل پزشکی به رژیم غذایی کم چرب نیاز دارند، این می تواند یک موهبت باشد. اما برای بسیاری از ما، غذاهایی که چربی آنها کم است، نه تنها ضروری نیستند، بلکه به طور بالقوه مضر هستند. اغلب، با حذف چربی طبیعی، تولیدکنندگان مواد غذایی باید آن را با سایر پرکننده‌ها، امولسیفایرها و سایر مواد نه چندان سالم جایگزین کنند.
 بستنی کم‌چرب
وقتی بستنی با شیر واقعی و پرچرب تهیه شود، حاوی کلسیم و پروتئینی است که بدن شما برای سلامتی به آن نیاز دارد. برخی تحقیقات حتی نشان می دهد که مصرف لبنیات کامل معمولاً با خطر افزایش وزن، بیماری قلبی یا دیابت نوع ۲ همراه نیست.
 کره بادام زمینی کم‌چرب
از چربی موجود در کره بادام زمینی نترسید! طبق گفته هاروارد هلث، کره بادام زمینی پرچرب دارای نسبت چربی اشباع به غیراشباع مشابه روغن زیتون است که یکی از سالم ترین غذاهای موجود برای قلب است. در واقع، هاروارد گزارش می‌دهد که بسیاری از مطالعات نشان داده اند افرادی که به طور منظم کره بادام زمینی می خورند در مقایسه با افرادی که به ندرت آن را مصرف می کنند، خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ کمتری دارند.
 سس مایونز کم‌چرب
سس مایونز سنتی غنای خاص خود را از زرده های تخم مرغ می گیرد که هر کدام حدود ۵ گرم چربی دارند. بنابراین چگونه می توانید ساندویچ را بدون آنها تهیه کنید؟ سس مایوس های کم چرب اغلب غلیظ کننده هایی مانند نشاسته غذایی اصلاح شده اضافه می کنند و برای نرمی به جای تخم مرغ به روغن سویا تکیه می کنند.
 انرژی‌بارهای کم‌چرب
به راحتی می توان باور کرد که انرژی‌بارها ذاتا مغذی هستند. اما همیشه اینطور نیست. انرژی‌بارهای کم‌چرب را می‌توان فوق‌العاده فرآوری‌شده و با مواد بدبو بسته‌بندی کرد. انرژی‌بارها ممکن است کم‌چرب و چربی آنها تنها ۲ گرم در هر بار باشد، اما فهرست مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها مانند یک فرمول شیمیایی از طعم‌ها، رنگ‌ها، شربت‌ها و روغن‌های مصنوعی است.
 کوکی‌های کم‌چرب
باور کنید یا نه، مصرف زیاد قند بیشتر از مصرف چربی زیاد با افزایش وزن مرتبط است. از آنجایی که کوکی‌های کم‌چرب اغلب قند بالایی دارند، انتخاب آن‌ها یک معامله است که احتمالاً ارزش درست کردن ندارد.