دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان

در جریان سفر رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد انجام شد؛

وزیران نفت ایران و پاکستان در جریان سفر رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزیران نفت ایران و پاکستان در جریان سفر رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت، که به همراه سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، به اسلام‌آباد سفر کرده است، با مصدق مسعود ملک، وزیر نفت پاکستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، هردو طرف بر تحکیم روابط دو کشور، به‌ویژه در بخش انرژی و نفت و گاز تأکید کردند.
توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی از مهم‌ترین محورهای مذاکرات وزیران نفت ایران و پاکستان بود.
رئیس‌جمهوری در نشست مطبوعاتی مشترک با شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، اعلام کرد: ممکن است برخی تعمیق همکاری‌ها و روابط دو کشور را نپسندند، اما آنچه برای ما اهمیت دارد تداوم همکاری‌های دو کشور با هدف تأمین منافع دو ملت است. ازاین‌رو، در نشست‌ هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان تصمیم گرفتیم برای ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی، در گام نخست مبادلات تجاری را ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.
در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رئیسی و هیات همراه به اسلام‌آباد، مقام‌های ایران و پاکستان پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه در حضور رئیسی و شهباز شریف، هشت سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسائل حقوقی و قضایی امضا کردند.
براساس این گزارش، تهران و اسلام‌آباد در دولت سیزدهم برای تقویت و توسعه روابط راهبردی تلاش کردند و این سفر نیز همسو با این اهداف انجام می‌شود؛ زیرا دو کشور افزون بر اشتراکات فرهنگی و تمدنی، بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند؛ تبادلات تجاری ایران و پاکستان اکنون سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار است.