۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت گاز استان اعلام کرد:

سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت:سال گذشته ۷۰ هزار و ۲۳۰ اشتراک‌پذیری شهری جدید داشتیم.

ارومیه-یزدان پناه
سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت:سال گذشته ۷۰ هزار و ۲۳۰ اشتراک‌پذیری شهری جدید داشتیم.
رضا اصغری اظهار کرد:سال قبل ۴۳ هزار و ۵۱۰ اشتراک در بخش شهری و ۲۶ هزار و ۷۲۰ اشتراک روستایی پذیرش شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ از رشد حدود ۵ درصدی برخوردار بود.
به گفته وی، طی سال ۱۴۰۱، در مجموع ۶۶ هزار و ۸۵۶ اشتراک‌پذیری‌ انجام گرفته بود.سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان‌غربی در ادامه به نصب ۲۳ هزار و ۲۴۹ انشعاب جدید در سال گذشته اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۵۳۴۴ انشعاب شهری و ۱۷ هزار و ۹۰۵ انشعاب هم روستایی بود.
اصغری با اعلام اینکه نصب انشعابات سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲۰ درصدی داشت، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۸ هزار و ۴۰۵ انشعاب شهری و روستایی نصب شده بود.
وی در ادامه به گازرسانی حفرات خالی شهری و روستایی نیز اشاره کرد و گفت:سال گذشته به ۶۷۵ مورد از حفرات خالی گازرسانی شد و طی آن ۱۰ هزار و ۷۶۷ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند.
سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان‌غربی، همچنین با بیان اینکه تعویض کنتور مشترکین از دیگر وظایف بهره‌برداری است، اعلام کرد:در این خصوص نیز سال گذشته ۲۵ هزار و ۴۶۵ کنتور مورد تعویض قرار گرفت.
اصغری در ادامه با اشاره به قانون برخورد با استفاده کنندگان از انشعابات غیرمجاز، اظهار کرد:سال گذشته در این زمینه ۹۷ مورد استفاده غیرمجاز شناسایی و جمع‌آوری شد که البته نسبت به سال ۱۴۰۱ که طی آن ۱۳۷ مورد شناسایی شده بود، کاهش داشت.وی ادامه داد: با تدابیر صورت گرفته در لایحه و مصوبات قانون بودجه طی سال‌های اخیر در رابطه یا واگذاری انشعابات غیردائم به متقاضیان، این پساله تا حدودی مانع از سرقت گاز که ناایمن نیز هست، شده است.