شکوفایی صنعت نفت در سایه خودباوری و اعتماد به داخل محقق شد

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری اعلام کرد:

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: دعوای کرسنت ۲ در دولت سیزدهم آغاز شده است که با عزل وکیل، جرح سرداور، جرح داور شرکت کرسنت و برکناری داور خارجی طرف ایرانی، دیوان آن فروپاشید.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: دعوای کرسنت ۲ در دولت سیزدهم آغاز شده است که با عزل وکیل، جرح سرداور، جرح داور شرکت کرسنت و برکناری داور خارجی طرف ایرانی، دیوان آن فروپاشید.
به گزارش شانا، محمد دهقان در حاشیه بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، نمایشگاه صنعت نفت را نماد خودباوری و اعتمادبه‌نفس ملی کشور دانست و گفت: با وجود تحریم‌ها، فشارهای بین‌المللی و سرسختی دشمنان علیه کشور به‌ویژه صنعت نفت، خوشبختانه در بسیاری از عرصه‌ها به خودکفایی کامل دست یافتیم که غرورآفرین است.
وی با بیان اینکه دشمنان تلاش کردند صادرات نفت کشور را به صفر برسانند، تأکید کرد: متأسفانه در دولت گذشته فروش نفت کشور به‌شدت کاهش یافت، اما خوشبختانه با همت مدیران و کارشناسان ایرانی و تقویت روحیه خودباروی و نگاه به توانمندی‌های داخلی در دولت سیزدهم چه در عرصه افزایش تولید و صادرات نفت و چه در نوآوری و فناوری‌های نو، تحولات زیادی در کشور رخ داد.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری تصریح کرد: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که بخشی از اقدام‌های بسیار ارزشمند فناورانه و نوآورانه در کشور انجام می‌شود. از سوی دیگر، بخش خصوصی جایگاه خود را یافته است.
دهقان با اشاره به برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تأکید کرد: در بازدید از این نمایشگاه به‌صورت میدانی شاهد استقبال کارشناسان، مهندسان، مدیران و... بودم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه بخش خصوصی در کشور فعال شده است، بیان کرد: در صنایع لوله‌سازی، کمپرسورسازی، اندازه‌گیری، تجهیزات با فناوری خاص و بخش‌های مختلف صنعت نفت فعال شده‌ایم.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری ادامه داد: حوزه احیای چاه‌ها نیز فعال شده و قراردادهایی در حوزه احیا و افزایش بازدهی صدها چاه امضا شده است. این پروژه‌ها غرورآفرین هستند و با ظرفیت شرکت‌های داخلی محقق می‌شوند.
 اجرای طرح‌های ارزشمند در کشور
دهقان با بیان اینکه بخش‌های علمی کشور با صنعت نفت پیوند خورده است، گفت: جهاد دانشگاهی، پارک‌های علم و فناوری و پژوهشگاه صنعت نفت نگاه عمیقی به طرح‌های ارزشمند کشور دارند که به نظرم این فعالیت‌ها باید مغتنم شمرده شوند.
وی افزود: صنعت نفت از درون و بیرون تحول یافته و خواسته دشمن تحقق نیافته است. بخش‌های علمی، فناوری و صنعتی به کمک صنعت نفت آمده‌اند و جایگاه خود را در نفت یافته‌اند.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه صنعت پتروشیمی پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داشته است، اما بااین‌حال باید به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش گام بردارد، تصریح کرد: خوشبختانه با تصویب قوانین در مجلس و پشتیبانی دولت، این بستر فراهم شده است.